۸۳۰ ایده به مرحله نهایی رویداد مردمی شهریاران گلستان راه یافت

دبیر طرح ملی شهریاران در گلستان از راهیابی ۸۳۰ ایده و اقدام مردمی به مرحله نهایی رویداد مردمی شهریاران در این استان خبر داد و گفت: این رویداد سه ضلع مدیران، حلقه‌های میانی و آحاد مردم را برای حل یک یا چند مساله در کنار هم جمع کرده است.

به گزارش ساجد خبر، سیدحسین علوی اظهار کرد: طرح شهریاران میدانی برای نقش‌آفرینی و هم‌افزایی مسوولان، حلقه‌های میانی، گروه‌های مردمی و آحاد مردم در راستای حل مسائل کشور است.

وی شناسایی، الگونمایی، ارزیابی، تجلیل، شتاب‌دهی و حمایت از ایده‌ها و اقدامات مردم‌پایه را از اهداف رویداد شهریاران برشمرد و افزود: رویداد شهریاران ثبت ایده‌هایی از جنس مردم دولت و اقدام مربوط به تجربیات موفق است که نقش دولت، نقش حلقه‌های میانه و نقش فعالان و گروه‌های مردم در آن کاملا محسوس باشد.

دبیر طرح ملی شهریاران در گلستان به راه‌اندازی کمیته شهرستانی شهریاران همزمان با سراسر کشور در گلستان اشاره کرد و یادآور شد: این طرح با شعار «شهریاران، ایرانِ در میدان» راه‌اندازی شده و اقشار مختلف و صاحبان ایده‌ها با همکاری دولت وارد میدان شده و با یکدیگر هم‌افزایی می‌کنند.

علوی اضافه کرد: در رویداد مهم و اثرگذار شهریاران در گلستان ابتدا به ریاست فرمانداران محترم شهرستان‌ها و دبیری دستیاران فرماندار در امر مردمی‌سازی، کمیته شهرستانی رویداد با حضور مدیران مرتبط شکل گرفت و این کمیته در جلسات متعدد نسبت به برگزاری با کمیت و کیفیت مناسب رویداد، برنامه‌ریزی کردند.

وی با بیان اینکه مرحله اول داوری توسط تیم ارزیابی و غربالگری از اوایل دی ماه انجام شد و چهار هزار و ۳۲۳ ایده و اقدام مردمی بررسی و غربالگری شد، گفت: از بین ایده‌های رسیده، ۸۳۰ ایده و اقدام، قابلیت ارائه به داوری داشت که با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، بانک اطلاعاتی جامع از ایده‌ها و اقدامات برتر تشکیل و به مسوولان و دستگاه‌ها ارسال شد.

دستیار استاندار گلستان در امر مردمی‌سازی افزود: هیات داوران متشکل از نخبگان، گروه‌های مردمی و صاحب‌نظران برای داوری نهایی ایده‌ها و اقدامات، تشکیل و در نهایت برترین‌های استانی انتخاب و در مراسمی تقدیر خواهند شد و برای حضور در مرحله کشوری به ستاد ملی رویداد شهریاران معرفی می‌شوند و در سطح کشوری هم ایده‌های برتر تقدیر و حمایت خواهند شد.

به گفته علوی؛ پس از پایان رویداد شهریاران در مقطع بزرگسالان، رویداد شهریاران در مقطع نوجوانان نیز با همکاری دستگاه‌های ذی‌ربط در استان آغاز شده که این بخش از رویداد هم با چهار هزار و ۷۱۶ ایده و اقدام، به مرحله نهایی رسیده و در حال حاضر در مرحله ارزیابی، غربالگری و ارسال به کمیته داوری قرار دارد.