استاندار گلستان:

پرداخت ۱۴ میلیارد تومان به بیماران صعب العلاج گلستانی

استاندار گلستان سرانه درآمدی مردم گلستان را نصف میانگین کشور دانست و افزود: صندوق بیماری‌های خاص و صعب العلاج حمایت‌های لازم را از استان گلستان کرد، که حاصل این حمایت پرداخت بیش از ۱۴ میلیارد تومان در سال گذشته بوده است.

به گزارش ساجد خبر، علی محمد زنگانه استاندار گلستان در دیدار با دکتر محمدمهدی ناصحی مدیرعامل سازمان بیمه سلامت کشور اظهار کرد: با همکاری و اقدامات جهادی سازمان بیمه سلامت ، مردم گلستان به صورت ویژه از خدمات این سازمان در استان بهره مند شدند.

وی  گفت : تعداد ۱۱ بیماری برای حمایت بیشتر در سامانه ثبت خواهد شد تا بیماران کمتر متحمل مشکلات مالی شوند.

استاندار گلستان گفت: بیش از ۸۰۰ هزار نفر مردم شریف روستایی استان تحت پوشش بیمه سلامت هستند که نمی توانند از بستر بخش خصوصی استفاده کنند.

 زنگانه ادامه داد: باتوجه به اینکه برخی از بخش های خصوصی در حوزه درمان دارای امکاناتی هستند ، باید با تعامل بخش خصوصی برای قشرتحت پوشش بیمه سلامت بکار گیری شوند.

استاندار گلستان گفت: سازمان بیمه سلامت در  یازده شهرستان ساختمان دارد که تنها چهار ساختمان آنها ملکی است ،که در تلاشیم دو شهرستان دیگر در سال جدید دارای ساختمان ملکی شوند.

وی ادامه داد: با مولد سازی املاک می توان این اقدام را انجام داد تا خدمات به شهروندان استان با کیفیت بهتری صورت پذیرد.

استاندار گلستان در پایان سخنان خود گفت: برای ارائه خدمات بهتر نیازمند این هستیم زیرساخت فناوری و اطلاعات بیمه سلامت با تجهیز سرورهای جدید تقویت شود تا خدمات با سرعت بیشتری انجام شود.