در نشست خبری اعضای هیات رییسه شورای شهر علی آباد کتول عنوان شد:

علی آباد روشن می شود/ احداث تله کابین همچنان اولویت شهرداری است

علی آباد کتول با اعتبار ۱۴/۵ میلیارد تومانی وبا نصب پایه چراغ های شکیل پس از سالها خاموشی روشن می شود.

به گزارش خبرنگار ساجد خبر، عصر امروز اعضای هیات رییسه شورای شهر علی آباد کتول در نشستی با اصحاب رسانه استان گلستان که در سالن جلسات این شورا برگزار شد ، به عملکرد شورای ششم در حوزه های مختلف، اجتماعی، عمرانی و شهری پرداختند.مهدی شکی با بیان اینکه در این دوره شورا ‌رسیدگی به زیبا سازی و رفع موانع توسعه شهری و رفاه شهروندی پرداخته است، اظهار کرد: رفع موانع در توسعه شهری از مهم ترین سیاست های شورای ششم است که نقش مهمی در اجرای طرح های عمرانی و فرهنگی دارد.
وی افزود: اصلاح و بازبینی طرح بافت فرسوده از برنامه های کلی شورا بود که در شورای قبلی تصمیم‌گیری عجولانه ای برای آن گرفته شد و این شورا تصمیم بر آن گرفت تا این تصمیمات بازنگری شود.
شکی گفت: بحث باز آفرینی شهری برای این بافت ها تعریف نشده بود که در این دوره برای آن برنامه ریزی شد.
وی ادامه داد: ۹۰هکتار بافت فرسوده در علی آباد داریم که این بافت به ۱۵۰هکتار افزایش پیدا کرده است.
شکی بیان کرد: برای تشویق بازسازی در بافت های فرسوده نیز شهرداری به سازندگان تا ساخت یک طبقه عوارض پروانه دریافت نمی‌کند .
وی افزود: در سال گذشته نیز ۷۰۰تن قیر رایگان و امسال ۱۱۰۰تن به آسفالت بافت فرسوده تخصیص داده شده و این مقدار قیر در هیچ نقطه دیگری امکان استفاده ندارد و خلاف قانون است.
سخنگو و عضو هیات رییسه شورای شهر علی آباد کتول اظهار کرد: طرح هادی که در گذشته برای شهر علی آباد در نظر گرفته شده بود موجب شد تا این طرح به جای ۱۰سال تا ۱۵سال تعیین شده و چون امکان بازگشت این طرح تا سال ۱۴۰۷ وجود ندارد لذا تصمیم بران گرفته شد تا در بخش هایی که قانون دست شورا و شهرداری را باز گذاشته برنامه هایی را به اجرا بگذارد.
وی ادامه داد: پارک جنگلی کبودوال نیز یکی از پارک‌های نامدار استان و شهر علی آباد است که تا قبل از اجرای طرح تله کابین مساحت نگهداری و حفاظت از آن ۱۰۳ هکتار بود که بعد از اخذ مجور تله کابین این مساحت به ۴ هزار و ۳۳۳هکتار افزایش پیدا کرد.


شکی گفت: کتابچه طرح کبودوال نیز که در گذشته تدوین شده بود شرایط بسیار سختگیرانه ای برای شهرداری داشت که نگهداری آن ۱۲۰ میلیارد تومان برای شهرداری هزینه داشت و سال گذشته با تصمیم شورا و شهرداری این کتابچه مجدد مورد بررسی قرار گرفت و به بروز رسانی شد که همین مساله موجب شد ۱۳۰ میلیارد تومان تا سقف ۳۲ میلیارد تومان کاهس پیدا کند و با توجه به اینکه بخشی از این هزینه ها مثل مافی شاپ ها به شهرداری باز میکردد این هزینه به ۱۵ میلیارد تومان کاهش پیدا کرد.

سخنگوی شورای شهر علی آباد کتول بیان کرد: زیر ساخت های این شهرستان به دلیل کم کاری برخی دستگاه های اجرائی مامل نیست و در این فقط شرکت گاز بوده که با نصب یک ایستگاه فشار قوی موجی کاهش افت گاز در علی آباد شده و دیگر دستگاه های خدمات رسان از جمله آب و فاضلای تا کنون به وعده ها و وظایف هود در حوزه آب و فاضلاب عمل نکرده اند.

 

وی گفت: طرح جامع شهرداری علی آباد پس از ۱۷ سال در سال ۹۲ اباغ شد اماه به دلیل اینکه این طرح ۱۰ ساله ابلاغ نشد و ۱۵ ساله دیده شد لذا در اجرای طرح ها شهرداری و شورا را با مشکلات زیادی روبرو کر و شورای عالی شهرسازی و معماری نیز با ۱۰ ساله شدن طرح هم مخالفت کرد به همین دلیل بر روی اصلاح طرح جامع شهری کار کردیم و پس از تائید کمیسیون ماده ۵ بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.

شکی با اشاره به اینکه کار خانه آسفالت شهرداری مه از سوخت گازوئیل استفاده میکرد امکان دریافت مجوز را نداشت و با جایگرین کردن سوخت مازوت توانستیم برای آن مجوز بگیریم و در بخش زیست محیطی نیز هیچ گونه مشکلی بوجود نخواهد آمد.

وی افزود: برای یک میلیون و ۲۰۰ هزار مترمربع مساحت در شهرستان علی آباد خدمات شهری ارائه می شود و به ازای هر ۱۵ هزار متر مربع یک کارگر خدمت رسانی می کند که این رقم در گشذه به ازای هر ۲۵ هزار متر مربع یک  کار گر بوده است.

شکی بیان کرد: ۴۸۰ مخزنزباله نیز در سراس ر محلات و نقاط مختلف شهر کار گذشاته شده است که تعداد ۸۰ صندوق بازسازی شده اند و

وی وافزود: این شهرستان دارای ۸ پارک است مه تا چند وقت دیگر  ۳ پارک هم در نقاط مختلف شهر به انها افزوده می شود.

شکی گفت: در بخش باز آفرینی شهری نیز به مبلمان و مناسب سازی پیاده روها برای اقشار مختلف با مشاره کارشناس  توجه ویژه ای شده است .

در ادامه این نشست رییس شورای شهر علی آباد کتول در پایخ به اینکه چرا پروژه تله کابین به رغم اخذ مجوزها به تعویق افتاد اظهار کرد: در حال حاضر ادامه اجرای طرح تله کابین به دلیل رفع برخی ایرادات و اشکالات با دستور دادستان مرکز استان در حال بررسی است و ما منتظر رای ایشان برای ادامه کار هستیم.

روح اله نظری رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر علی آبا نیز در ادامه همین نشست و با بیان اینکه تفاهم نامه احداث تله کابین با شرکت برنده در مزایده به عقد قرار داد نرسید ، گفت: این تفاهم نامه روی ماغذ امده بود اما و این شرکت با تلاش های فراوانی که برای اخد مجوزهای لازم برای احداث تله کابین انجام داده تنها شرکتی است که اقدام به اجرای پروژه کرده است .

وی افزود: تائیده شورا و کمیته انطباق باید وجود داشته باشد تا تبدیل به عقد قرار داد شود و با توافق های صورت گرفته طبق صورتجلسه موجود سهم شهرداری از این پروژه در ۶ سال اول ۵درصد و در ۶ سال دوم ۱۰ درصد خواهد بود و اگر تفاهم نامه قرار است مجدد احیا شود نباید ۱۰ درصد سهم شهرداری نادیده گرفته شود مه در این ترم تشریفات دستگاه های اداری ورود کردند و متصمیان بر این است که مسیر احداث تله کابین باید مسیری قانونی باشد و این در حالی است که همه اعضای ضورای شهر خواهان احداث تله کابین هستند.

حسین زنگانه رئیس کمیسیون عمران شورای شهر نیز د رابطه با اجرائی نشدن احداث پارکینگ در محوطه مصلی هم گفت: یکی از دلایل اجرا نشدن پروژه اخداث پارکینگ طبقاتی مصلی شهر این است که ستاد ائمه جمعه کشور به آن ایراداتی گرفتند مبنی بر اینکه باید تمامی عایدات حاصل از این پارکینگ به مصلی برشد و این در حالی است که شهرداری به عنوان مجری باید هزینه هنگفتی بایت احداث بپردازد و از قبل آن نیز باید درآمد زایی داشته باشد و بخشی را هم برای مصلی در نظر گرفته است اما در حال حاضر با این دیدگاه همچنان منتظر نظر ستاد ائمه جمعه کشور و پیگیری استانی و شهرستانی مسئولان برای اجرای طرح هستیم چرا که یکی از نیازهای ضروری این شهرستان است.