رئیس کل دادگستری گلستان:

پرداخت معوقات کارگری و اخراج نکردن کارگران شرط حمایت از واحدهای تولیدی است

رئیس کل دادگستری گلستان گفت: پرداخت معوقات کارگری ،اشتغالزایی و اخراج نکردن کارگران" شروط اصلی دادگستری برای حمایت از واحدهای تولیدی است.

به گزارش ساجد خبر، حیدر آسیابی در دیدار با  اعضای خانه کارگر و تعدادی از نمایندگان جامعه کارگری استان گلستان ، اظهار کرد: در ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری استان ، شروط اصلی ما در حمایت از واحدهای تولیدی ، اشتغالزایی ،پرداخت معوقات کارگری و اخراج نکردن کارگران است .

وی با تاکید بر این که حمایت ما از واحدهای تولیدی برای از بین نرفتن فرصت های شغلی است افزود: خوشبختانه در این زمینه دادگستری استان از استان های پیشرو و موفق کشور است و ارتباط تناتنگی با بخش تولید و فعالان این بخش داریم .

آسیابی ادامه داد: هفته گذشته در رامیان واحد تولیدی را افتتاح کردیم که اگر حمایت های سالیان قبل دستگاه قضایی استان نبود ،صاحبان آن موفق به ادامه تولید و توسعه کارخانه های خود نمی شدند و امروز شاهد فعالیت ۸۶۰ نفر کارگر توسط کارآفرینان این واحد تولیدی هستیم .

این مقام ارشد قوه قضاییه در استان گلستان با اشاره به مطالبات بخش کارگری گفت:خوشبختانه جامعه کارگری استان ، مطالبات خود را از مسیرهای قانونی دنبال می کند و تجربه هم نشان داده است پیگیری مطالبات از مسیرهای غیرقانونی ، آب به آسیاب دشمن ریختن است .

حیدر آسیابی افزود: در دادگستری گلستان همه تلاش خود را برای تحقق مطالبات کارگران در بُرش استانی به کار می گیریم و مباحث مربوط به کلان کشوری را با رایزنی با نمایندگان مجلس پیگیری می کنیم.

حمایت دادگستری استان برای تحقق مطالبات کارگران ، مسائل مربوط به بیمه تامین اجتماعی ، مشکلات بازنشستگان و اختصاص شعبه شورای حل اختلاف ویژه کارگری از جمله درخواست های طرح شده اعضای خانه کارگر استان در دیدار امروز بود.