معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گلستان:

سالانه ۳هزار بیمار به بیماران صعب العلاج گلستان اضافه می شود

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: سالانه ۳ هزار نفر به تعداد بیماران صعب العلاج در گلستان اضافه می شود.

به گزارش ساجد خبر، فاطمه اسفندیاری به مناسبت روز بیماری‌های خاص و صعب العاج در جمع خبرنگاران از وجود ۱۷ هزار بیمار صعب العلاج در استان گلستان خبر داد و اظهار کرد: طبق آمارهای اعلام شده سالانه ۳ هزار نفر به تعداد این بیماران در استان اضافه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بیماران هموفیلی، تالاسمی، دیالیزی و سرطانی در ذیل بیماران خاص هستند، افزود: در حال حاضر ۲۲۶ بیمار هموفیلی، ۴۱۴ بیمار تالاسمی، و هزار و ۱۶۰ نفر بیمار دیالیزی در استان وجود دارد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گلستان با اشاره به اینکه این بیماران برای درمان از خدمات دولتی بهره مند می‌شوند، گفت: بسته خدمتی که در بیمه سلامت تعریف شده است در اختیار این بیماران قرار می‌گیرد.

وی یادآور شد: این بسته سلامت خدماتی چون تخفیفات دارویی، ام آر آی، سی تی اسکن و سونوگرافی شامل می‌شود.

اسفندیاری با اشاره به اینکه این بیماران می‌توانند از تسهیلات درمانی ۵۰ میلیون تومانی با کارمزد ۴ درصد بهره مند شوند، اظهار کرد: این بیماران اقساط خود را با بازپرداخت پنج ساله می‌توانند انجام دهند که امسال هم در صورت ابلاغ بودجه به بانک‌ها معرفی می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته توانستیم به سه هزار و ۷۰۰ بیمار صعب العلاج و خاص تسهیلات پرداخت کنیم.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: اکنون تمامی تجهیزات و امکانات تشخیصی و درمانی برای این بیماران در مراکز درمانی گرگان وجود دارد.