سرپرست اداره امور فرش اداره صمت گلستان:

فعالیت ۳۰ هزار بافنده فرش دستباف در استان گلستان

سرپرست اداره امور فرش اداره کل صنعت، معدن و تجارت گلستان با اشاره به فعالیت ۳۰ هزار بافنده فرش دستباف در این استان گفت: این تعداد بافنده سالانه ۳۷ هزار متر مربع فرش دستباف، گپه و تابلو فرش تولید و روانه بازار می‌کنند.

به گزارش ساجد خبر، عبدالوهاب صحنه افزود: بیشتر فعالان فرش دستباف گلستان در گنبدکاووس، بندرترکمن، آق‌قلا و کلاله سکونت دارند.

وی همچنین از راهیابی هفت استعداد برتر دانش‌آموزی و دانشجویی رشته‌های فرش دستباف به مرحله کشوری خبر داد و اضافه کرد: مرحله استانی این المپیاد باحضور ۲۱ دانش آموز منتخب هنرستان‌های گلستان و دانشجویان منتخب دانشکده فنی و حرفه‌ای دخترانه کوثر گنبدکاووس برگزار شد.

صحنه ادامه داد: مطابق امتیازهای کسب شده در مرحله تئوری و عملی، چهار نفر از دانشجویان در رشته‌های «بافت، طراحی، مرمت و رنگرزی» و سه دانش آموز در رشته‌های طراحی و بافت فرش دستبافت به مرحله کشوری راه یافتند.

به گفته کارشناسان حوزه صنعت فرش دستباف گلستان، وجود چندین شرکت تعاونی فرش دستباف، تولید فرش ترکمنی و فرش ابریشم منحصر به‌فرد و نیز تنوع طرح و رنگ و نوع (فرش ترکمنی، گلیم، جاجیم، گبه و طرح‌های خاص) از جمله نقاط قوت و فرصت‌های صنعت فرش در این استان است.