آغاز محافل کاروان قرآنی «وحدت در بعثت نبوی» در گلستان/ بیش از ۱۵ ویژه برنامه قرآنی برگزار می شود

به مناسبت ایام الله بعثت حضرت محمد (ص) و گرامیداشت هفته قرآن و عترت سلسله محافل انس با قرآن کریم تحت عنوان «کاروان قرآنی وحدت در بعثت نبوی» در استان گلستان آغاز شد.

به گزارش ساجد خبر، به نقل از ​شبستان از گرگان، «سیدمصطفی حسینی واعظ»، مدیر اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان در جمع خبرنگاران گفت: ملت ایران با تاثیر از آموزه های وحدت آفرین دین مبین اسلام قیامی را به رهبری امام امت (ره) آغاز کردند و با اتحاد و همبستگی آن را به پیروزی رسانده و نظامی را بر کشور حکم فرما کردند که مفتخر به داشتن ریشه اسلامی است و به دنیا نشان دادند که اسلام دین وحدت و همدلی و مهربانی است.

وی با بیان اینکه وحدت، گل واژه ‌ای است که در راس برترین ‌ها قرار دارد و بسیار جذاب، دلگشا و زیباست، افزود: به مناسبت فرا رسیدن ایام الله مبعثت رسول اکرم حضرت محمد (ص) و هفته قرآن و عترت، کاروان قرآنی وحدت در بعثت نبوی کار خود را از روز گذشته (شنبه ۷ اسفند) در استان گلستان آغاز کرد.

حسینی واعظ ادامه داد: با توجه به دستور مقام عظمای ولایت مبنی بر اینکه یکی از کارهای لازم در کشور رواج جلسات تلاوت و استماع قرآنی کریم است و با هدف اُنس با قرآن کریم و ایجاد فضای قرآنی، ویژه برنامه هفته قرآن و عترت (علیهم السلام) طرح «کاروان قرآنی وحدت در بعثت نبوی» در مناطق شیعه و سنی نشین استان گلستان گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گلستان بیش از ۱۵ ویژه برنامه قرآنی را تقدیم عاشقان و شیفتگان کلام وحی خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: به یاری خداوند متعال این طرح نورانی با مشارکت نهادهای انقلابی و فرهنگی استان گلستان از جمله اداره کل تبلیغات اسلامی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، جامعه المصطفی (ص) العالمیه، مرکز فرهنگی تبلیغی ادیان و مذاهب اسلامی، دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، مرکز اسلامی گلستان، اداره کل اوقاوف و امور خیریه، اداره کل آموزش و پرورش، سپاه نینوا، صداو سیمای مرکز گلستان، اتحادیه موسسات و تشکل های قرآن و عترت گلستان و با برنامه ریزی و اجرای جبهه فعالان قرآنی گلستان در قالب محافل پرشکوه اُنس با قرآن کریم در سراسر استان گلستان برنامه ریزی شده است.

وی ادامه داد: یکی از ویژگی های این طرح حضور نخبگان قرآنی جامعه المصطفی (ص) العالمیه اعم از اساتید سبک زندگی قرآنی، قاریان، حافظان، گروه های تواشیح و چهره های ممتاز قرآنی از کشورهای مختلف است.

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی گلستان اذعان داشت: از نکات مثبت و ویژه این طرح می توان به استفاده از ظرفیت های بومی استان از جمله قاریان و حافظان ممتاز استانی شیعه و سنی، گروه های تواشیح و مدیحه سرایی و مفسرین و اساتید سبک زندگی قرآنی ممتاز استان گلستان اشاره کرد.

وی در پایان افزود: اهدای جوایز نفیس به قید قرعه به حاضرین در محافل و پذیرایی از دیگر برنامه های «کاروان قرآنی وحدت در بعثت نبوی» در سراسر استان گلستان است.