مدیرکل آموزش و پرورش گلستان:

حضوری شدن مدارس با اولویت حفظ سلامت دانش آموزان

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان گفت: تا زمانی که از حفظ سلامت دانش آموزان مطئمن نباشیم، مدارس در استان حضوری نمی‌شود.

به گزارش خبرنگارپایگاه خبری ساجدخبر، احسان گوهری راد، مدیرکل آموزش و پرورش گلستان گفت: آموزش مجازی به هیچ وجه جای حضوری را نمی‌گیرد و حدود ۱۹ماه است که مجازی بودن آموزش، مشکلاتی را در کیفیت ایجاد کرده است.

گوهری راد افزود: بر اساس دستورالعمل، از سوم مهر، مدارس مناطق روستایی و عشایری زیر ۳۰نفر و کلاس‌های کارگاهی هنرستان ها، حضوری شد.

وی ادامه داد: همچنین حضوری شدن آموزش در مدارس استثنایی استان هم در آخرین جلسه ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا، به تصویب رسید.

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان خاطرنشان کرد: خوشبختانه استقبال از آموزش حضوری، بسیار خوب بود.

گوهری راد اضافه کرد: در حال حاضر آموزش نزدیک به ۷۰هزار دانش آموز در استان، حضوری است.

وی گفت: با تلاش‌هایی که شده و می‌شود، از هفته دوم آبان مدارس کمتر از ۳۰۰نفر و از هفته سوم آبان مدارس بالای ۳۰۰نفر به تدریج بازگشایی می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان با بیان اینکه بالای ۹۵درصد فرهنگیان دُز اول و ۹۰درصد دُز دوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند، تاکید کرد: حضوری شدن مدارس با اولویت حفظ سلامت دانش آموزان، خانواده‌ها و فرهنگیان است و تا زمانی که از حفظ سلامت دانش آموزان مطئمن نباشیم، مدارس در استان حضوری نمی‌شود.

گوهری راد افزود: طبق دستورالعمل، تراکم در کلاس‌ها نباید از ۱۵نفر بیشتر شود و اگر تعداد دانش آموزان بیش از این باشد باید زوج و فرد یا شیفتی و هر دانش آموز، حداکثر سه روز در هفته باید سر کلاس حاضر شود.

وی ادامه داد: زنگ‌های تفریح نیز تقسیم می‌شود و تا کمترین ازدحام را در کلاس‌ها و حیاط مدارس داشته باشیم.

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان افزود: رعایت این دستورالعمل حالت اقتضائی دارد و تصمیم گیرنده نهایی، شورای مدرسه خواهد بود.

گوهری راد با بیان اینکه حضور دانش آموز در کلاس الزامی نیست، گفت:، اما از آنجا که آموزش مجازی، نقش مکمل را دارد و نمی‌توان به آن اکتفا کرد، دانش آموزی که آموزش حضوری نبیند، دچار اُفت تحصیلی می‌شود.

وی افزود: خانواده‌ها می‌توانند حضوری به مدارس بروند و از نزدیک، رعایت شیوه نامه‌ها را رصد کنند تا مطمئن شوند.