سرپرست شهرداری گرگان:

توافق بین کارخانه وش و شهرداری انجام شد/ملک تفکیک نمی شود

سرپرست شهرداری گرگان گفت: توافق ها در رابطه با ساخت زمین کارخانه وش که تغییر کاربری داده بودند با شهرداری انجام شده است.

به گزارش ساجد خبر، مجید سعیدی در بیستمین جلسه شورای شهر گرگان در رابطه با تبدیل کارخانه وش همراه با تغییر کاربری، اظهار کرد: بر اساس این توافق و با توجه به اینکه ملک تفکیک نمی شود و فقط تغییر کاربری گرفته است، ۴ هزار متر معادل ۳۸ درصد از کل عرصه کارخانه وش گرگان به شهر داری به صورت رایگان واگذار شده است.

وی افزود: بر اساس رای صادره عوارض تغییر کاربری درسال ۱۴۰۰ معادل حاصلضرب مساحت کل تغییر کاربری در ۳۰ برابر قیمت منطقه ای است.

سعیدی گفت: این توافق در راستای حمایت از کسب و کارها انجام شده است و با توجه به اینکه این ملک تفکیک نمی شود جزو املاک ستاره دار است که در کمیسیون ماده ۵ تغییر کاربری آن بررسی می شود.

سرپرست شهرداری گرگان اظهار کرد: مالک این زمین بر اساس توافق ۴ هزار مترمربع واگذاری به فضای سبز شهرداری مبلغ ۱۷ میلیاردو ۲۹۵ میلیون تومان در حساب سپرده شهرداری و تغییر کاربری واریز کرده است.

هر آن چیزی که خارج از ضابطه کاربری مسکونی باشد باید مصوبات کمیسیون ماده ۵ را دریافت کند.

سعیدی افزود: بر اساس توافق شهرداری با مالک مورد نظر زمین کارخانه وش، سازنده ملک موظف است ۴ هزار متر فصای سبز را با نظارت شهرداری طراحی و تحویل دهد.