معاون آبزی‌پروری شیلات گلستان :

مزارع میگوی گمیشان برای فصل پرورش به ۲۰۰ میلیون قطعه بچه میگو احتیاج دارند

معاون آبزی پروری اداره کل شیلات گلستان گفت: امسال مزارع میگوی گمیشان برای فصل پرورش به حدود ۲۰۰ میلیون قطعه بچه میگو احتیاج دارند که مابقی نیاز مراکز پرورش گلستان از استان های جنوبی تامین و در اختیار پرورش دهندگان قرار می‌گیرد.

به گزارش پایگاه خبری ساجد خبر، محمود سقلی با اعلام این خبر اظهار کرد: ظرفیت تولید و پرورش بچه میگو در گلستان بیش از ۵۰ میلیون قطعه است اما بروز بیماری ویروسی لکه سفید طی ۲ سال اخیر بخشی از ظرفیت کارگاه تکثیر بچه میگوی گمیشان را غیرفعال کرد.

وی ادامه داد: امسال مزارع میگوی گمیشان برای فصل پرورش به حدود ۲۰۰ میلیون قطعه بچه میگو احتیاج دارند که مابقی نیاز مراکز پرورش گلستان از استان های جنوبی تامین و در اختیار پرورش دهندگان قرار می‌گیرد.

به گفته وی ذخیره سازی بچه میگو در مزارع پرورش گلستان اواخر اردیبهشت آغاز و تا میانه تیرماه ادامه دارد.

وزن بچه میگو تولیدی برای ذخیره سازی و پرورش در مزارع، ۲۰۰ میلی گرم است که بعد از یک طی دوره پرورش ۱۲۰ روزه با وزن ۱۶ تا ۱۷ گرم در میانه شهریورماه برداشت و روانه بازار مصرف می شود.

رییس اداره بهداشت و مدیریت بیماری های آبزیان دامپزشکی گلستان نیز به خبرنگار ایرنا گفت: ذخیره سازی و پرورش بچه میگو در مزارع استان به دلیل موفقیت آمیز بودن طرح پیشگیری و مقابله با بیماری ویروسی لکه سفید رو به افزایش است.

شاپور فکوری افزود: گلستان تنها استان کشور بود که با وجود بیماری ویروسی لکه سفید، پرورش میگو را با موفقیت پشت سر گذاشت.

وی گفت: بیماری لکه سفید به عنوان جدی ترین بیماری ویروسی تاثیر گذار در انواع گونه های میگو معرفی شده که عامل آن بیماری باکولوویروس است.