مدیر امور سینمایی گلستان:

رونق سینماها در دوره کرونا نیازمند عزم جدی مدیران است

مدیر امور سینمایی استان گلستان با اشاره به شرایط نامناسب مراکز فرهنگی در ایام کرونا، گفت: رونق سینماها در دوره کرونا نیازمند عزم جدی مدیران است.

به گزارش پایگاه خبری ساجد خبر، حسین الشریف با اعلام این مطلب اظهارکرد: همانگونه که از نگاه رهبر معظم انقلاب دغدغه فرهنگی به دلیل تأثیر گذاری بر ذهنیت و رفتارهای فردی و اجتماعی گرایش سیاسی دارای اهمیت ویژه‌ای است و اعتلای سینمای کشور نیازی محسوس است.

مدیر امور سینمایی استان گلستان افزود: همه باید این حقیقت را دریابند که هنر مهم و برجسته سینما برای کشور یک نیاز و ضرورت محسوب می‌شود اما متأسفانه متولیان فرهنگی ما دغدغه فرهنگی ندارند و با گذشته سالیان بسیار در جامعه هنری و فرهنگی کشور زیرساخت و قوانین فرهنگی قاطعی وجود ندارد.

وی ادامه داد: در این روزها که پیکر سینما ضرب‌های دردناک به واسطه کرونا را متحمل شده، پرسش این است آیا این روند برای سالن‌های سینمایی تا چه زمانی باید با بی توجهی و عدم حمایت مسئولین ادامه پیدا کند؟

الشریف بیان کرد: حال آنکه برگزاری جشنواره فجر سی و نهم در سال گذشته با توجه به محدودیت ظرفیت و با استقبال بسیار خوبی روبرو شد و این مهم نشان از این بوده که با حمایت مسئولان و متولیان و همچنین اکران فیلم‌های خوب می‌توان شاهد روزهای خوب برای سالن‌های سینما بود و سینما دوستان و اهالی سینما هنوز عاشق و شیفته سینما هستند.

وی گفت: در زمانی که همه امیدها به اکران نوروزی و ارائه فیلم‌های خوب و مناسب بود، شاهد آن بودیم که متأسفانه حتی رسانه‌هایی همچون صدا و سیما هم در بحث بازگشایی سینماها و اطلاع رسانی هیچ کمکی نکرده و حمایت جدی از این موضوع توسط مسئولان کشوری و استانی صورت نپذیرفت و این بی مهری یکی از عوامل مهم در ضعیف بودن گیشه‌های اکران نوروزی بود.

مدیر امور سینمایی استان گلستان اظهارکرد: در زمانی که با تلاش و سختی فراوان مخاطب به امن بودن بهداشتی محیط سینما اعتماد می‌کند متأسفانه باز با تعطیلات روبه‌رو می‌شویم که این خود خطری بسیار جدی است و حتی تهیه کنندگان را هم از ارائه آثار خود به سینماها منصرف می‌کند کما اینکه با پیدایش اکران‌های آنلاین در ایران به وضوح شاهد این ماجرا بوده و هستیم.

الشریف اضافه کرد: در استان گلستان با توجه به وجود چهار سینمای حوزه هنری و ۹ سالن نمایش در شهرستانهای گرگان، آزادشهر و شهرستان گنبد کابوس و در اختیار داشتن بزرگترین پردیس شمال کشور با امکانات به روز دنیا نیازمند حمایت و پشتیبانی بیشتری از سوی مسئولان استانی هستیم که امیدواریم این مهم مورد توجه قرار گیرد.

وی گفت: حال با این شرایط علاوه بر بحث واکسیناسیون جامعه یقیناً اگر تصمیم جدی توسط مسئولان و متولیان فرهنگی کشور به لحاظ فنی برای سینماها در نظر گرفته نشود و حمایت در جهت ارائه آثار خوب و فیلم‌های جذاب مخاطب پسند صورت نپذیرد باید منتظر خطری جدی و بزرگ برای سینماها باشیم.

الشریف ادامه داد: همچنان امیدواریم که با شروع یک اکران خوب در عید سعید فطر بتوانیم روزهای خوبی برای سینما داشته باشیم و حال مخاطبان را خوب ببینیم و انتظار است با رویکردی جدی این حمایت‌ها و اتفاقات خوب برای سینماها اتفاق بیفتد و زحمات همکارانمان در خانواده سینما بدون نتیجه و حاصل نماند.