شهردار علی‌آباد کتول :

علی آباد ۴۵ هکتار بافت فرسوده و سکونتگاه غیر رسمی دارد

شهردار علی اباد کتول گفت: علی آبا کتول 924 هکتار مساحت دارد که از این میزان 54 هکتار آن بافت فرشوده و سکونتگاه های غیر رسمی است.

به گزارش خبرنگار ساجد خبر، ابوذر اسفندیاری پور اظهار کرد:سال گذشته برای بهساری بافت های فرشوده و سکونتگاه هایغیر رسمی این شهرستان مبلغ ۳۵ میلیارد تومان هزینه شده است.

وی افزود: اجرای عدالت اجتماعی یکی از مهم ترین برنامه های شهرداری علی آباد کتول است که همواره در دستور کار قرار گرفته تا امکانات رفاهی و عمرانی در تمامی نقاط شهر اجرا شود.

اسفندیاری گفت: کبودوال میراث نسلی مردم علی آبادکتول و گلستان است و به شدت بر روی حفظ محیط زیست و الزامات توسعه پایدار دغدغه مند هستیم و با نهایت دقت سعی خواهیم کرد‌ ضمن حفظ صرفه و صلاح شهروندان و شهرداری،کمترین آسیبی به این میراث وارد نشود.

وی افزود: عقب نشینی از معضلات اصلی و اساسی سطح شهر است ،که به دلیل فاصله تصویب و‌ابلاغ طرح هادی،جامع و تفصیلی شهر از سال ۷۴ تا ۹۲ و ۹۷ ایجاد شده است و در این بازه زمانی متاسفانه به دلیل خلایی که وجود داشت ساخت و سازها بر مبنای طرح ها انجام نشد و این معضل با توجه به چند ده برابر ارزش املاک و افزایش تعداد مالکین و وراث و مشکلات حقوقی بین مالکین عمیق تر نیز شده است،با این حال تعدادی از املاک در سال ۱۴۰۲ عقب نشینی شد و در سال جاری نیز مبلغ ۷ میلیارد تومان برای عقب نشینی در نظر گرفتیم که امیدواریم در حد فاصل چهارراه جنگلده تا پل خارکلاته انجام خواهد شد.

اسفندیاری ادامه داد: روزانه ۴۰ تن زباله این شهرستان توسط ماشین آلات مکانیزاسیون جمع آوری و به ذون غربی استان که واقع در آق قلا است ارسال می شود.

وی بیان کرد: در راستای ایجاد در آمدهای پایدار برنامه دو منظوره کردن جایگاه سی ان جی خیابان مزرعه و اضافه شدن پمپ بنزین به این جایگاه،و همچنین ایجاد یک مجتمع تجاری و اداری در یکی از املاک شهرداری به اضافه اورهال کردن سنگ شکن و‌ در عین حال قصد داریم با اعتبار۲ میلیارد تومان کارخانه آسفالت شهرداری را گازسوز کنیم که با شرکت گاز استان عقدقرارداد شده و عملیات اجرایی آن آغاز می شود ،و می تواند از منابع مهم در آمد پایدار شهرداری باشد.