مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری گلستان:

سامانه آماری استان بخصوص ر حوزه زنان تجمیع نیست

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری گلستان گفت: سامانه آماری استان بخصوص در حوزه زنان تجمیع نیست و به روز رسانی این آمار بسیار مشکل است.

به گزارش خبرنگار ساجد خبر، آزاده رجبی صبح امروز در نشست خبری که به مناسبت روز زن برگزار شد، اظهار کرد: برای تهیه اطلس جامع زنان استان که چند سالی است در دست تدوین قرار گرفته بود ، به شدت با مشکلات آماری در حوزه زنان روبرو بوده ایم.
وی افزود: هم اکنون تدوین اطلس جامع زنان استان به پایان ذچرسیده و در مراسم هفته گرامیداشت مقام زن رونمایی می شود.
رجبی ادامه داد: این اطلس به به بررسی مشکلات و چالش ها و فرصت ها و همچنین ظرفیت های حوزه زنان استان پرداخته است.
وی افزود: برراساس داده های آماری میتوان تصمیمات بهتری در حوزه زنان استان گرفت .
رجبی با بیان اینکه ۲هزار و ۵۴۴ برنامه در هفته گرامیداشت مقام زن در نظر گرفته شده است، اظهار کرد: از مهم ترین برنامه های این هفته می توان به ۱۷۱همایش،۱۸۷ نشست و ۲۹۳مراسم تقدیر و تجلیل است که در کنار این برنامه ها برگزاری دومین کنگره در سیزدهم دیماه اشاره کرد.
وی در رابطه با پرداخت تسهیلات ازدواج در استان نیز گفت: از ابتدای سال تا کنون ۱۱هزار و ۲۷۹مورد ازدواج داشته ایم که ۱۸هزار و ۲۰۴مورد تسهیلات پرداخت شده است.
رجبی ادامه داد: در استان ۴مرمز تسهیل گری ازدواج در استان ایجاد شده که ۳مرکز در گرگان و یک مرکز دیگر در بندر ترکمن می باشد.
وی عنوان کرد: در حوزه جوانی جمعیت و فرزند آوری از ابتدای سال تا کنون ۲۳هزار و ۱۲۱ولادت داشتیم که ۴/۶دهم درصد رشد داشته است و ۱۲هزار و ۴۵۷فقره تسهیلات پرداخت شده است .
رجبی عنوان کرد: در حوزه ناباروری ۱۵۱نفر در مرکز ناباروری نهال گرگان خدمات رایگان دریافت کرده اند و از یکهزار و ۸۷۸نسخه ناباروری حمایت شده که تحت بیمه قرار داشتند.
وی افزود: در رابطه با حمایت از مادران شیرده سرپرست خانوار یا همان طرح یسنا تعداد ۵هزار و ۷۱۹مادر از دهک های یک تا هفت مبلغ ۴۰۰هزار تومان به حساب آنان واریز می شود .