مستند «وداع در تپه نقره ای» در جشنواره بین المللی در بنگلور هند به نمایش در می آید

مستند وداع در تپه نقره ای ساخته مهدی صاحبدل و یاشار کمیزی و از تولیدات انجمن سینمای جوانان ایران در بخش مسابقه جشنواره بین المللی «یک زمین» در بنگلور هند به نمایش در می آید.

به گزارش ساجد خبر، به نقل از ​شبستان از گرگان، مستند «وداع در تپه نقره ای» ساخته مهدی صاحبدل و یاشار کمیزی و از تولیدات انجمن سینمای جوانان ایران در بخش مسابقه جشنواره بین المللی «یک زمین» در بنگلور هند به نمایش در می آید.

این مستند پیش از این در ۹ جشنواره بین المللی جاضر بوده و جایزه بهترین مستند دهمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه امید و جایزه سوم مستند جشنواره فیلم رسام را نیز کسب کرده است و کاندیدای بهترین فیلم مستند شانزدهمین جشنواره جهانی صلیب سرخ شده است.

این مستند داستان تلاش مردم شهر گمیشان که قرن ها شغل اصلی آنها صیادی بوده است و برای نجات شهر خود از ورود سیل (اوایل سال ۹۸)، با یکدیگر متحد شدند و با دستان خالی سدی ابتکاری ساختند؛ و اگرچه موفق به جلوگیری از ورود آب به شهرشان شدند، اما هزینه جبران ناپذیری برای آن پرداختند.

طراحی و ترکیب صدا این فیلم را گیسو آزادروش،‌ تدوین را سارا براتی، اصلاح رنگ و نور را سهراب نوربخش و محمود نوری، عکس را مسعود کمی و تهیه کنندگی آن را انجمن سینمای جوانان ایران برعهده داشتند.