بازدید مجازی ۴۸ هزار دانش‌آموز گلستانی از یادمان‌های شهدا

معاون هماهنگ‌کننده سپاه نینوا استان گلستان گفت: به طور متوسط ۳۶ تا ۴۸ هزار نفر دانش آموز استان گلستان به طور مجازی از مناطق عملیاتی جنوب کشور بازدید کردند و از برنامه های آن بهره مند شدند.

به گزارش ساجد خبر، به نقل از ​گلستان ما، حمید مازندرانی امروز در ستاد راهیان نور استان گلستان اظهار کرد: با توجه به شیوع ویروس منحوس کرونا اعزام کاروان های راهیان نور به مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس به مدت ۲ سال به تعویق افتاده بود که امسال مقدمات برنامه راهیان نور با همکاری کمیته های ده‌گانه در استانداری گلستان و سپاه نینوای استان شکل گرفته است.

وی از اعزام چهار هزار نفر از مردم گلستان به مناطق عملیاتی جنوب کشور خبر داد و افزود: از این تعداد ۸۰۰ نفر دانشجو و مابقی از بسیجیان محلات هستند، در حال حاضر اعزام دانشجویان از ۱۷ اسفند ماه جاری آغاز شده و تا ۲۴ اسفند ماه ادامه دارد.

معاون هماهنگ کننده سپاه نینوا استان گلستان با بیان اینکه از ۲۴ اسفند ماه اعزام آحاد مختلف مردم به ویژه نیروهای بسیجی و اقشار به اردوهای راهیان نور آغاز می شود، یادآور شد: ما در جنوب کشور در شهرستان خرمشهر اردوگاه شهید باکری را داریم و در قالب اسکان، خدمات دهی و روایت گری به زائران کربلای ایران خدمات دهی می کنیم.

مازندرانی با بیان اینکه اردوگاه شهید باکری به طور همزمان از ظرفیت اسکان ۶۰۰ نفر برخوردار است، ابراز داشت: ۱۵ روایتگر در محل اردوگاه مستقر هستند و در هر اتوبوس اعزام شده به مناطق عملیاتی جنوب کشور نیز یک نفر روایتگر و یک روحانی حضور دارد.

وی به اردوهای دانش آموزی راهیان نور اشاره کرد و گفت: تاکنون یک تیم دانش آموزی به یادمان های شهدا اعزام شدند که برنامه آن به طور مستقیم از شبکه شاد برگزار شد و به طور متوسط ۳۶ تا ۴۸ هزار نفر از دانش آموزان گلستانی به طور مجازی از مناطق عملیاتی جنوب بازدید کردند و از برنامه های آن بهره مند شدند.