۳ فقره آتش‌سوزی در جنگل‌های گلستان مهار شد

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان گفت: سه فقره آتش سوزی در ۲۴ ساعت گذشته در جنگل‌های طبیعی استان رخ داد که توسط نیروهای یگان حفاظت با همکاری جوامع محلی مهار شد.

به گزارش ساجد خبر، سرهنگ عیسی گلبینی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: ۱۰ هزار متر مربع از جنگل‌های شهرستان‌های مینودشت، علی‌آباد و گالیکش در ۲۴ ساعت گذشته درگیر آتش سوزی شد.

وی افزود: آتش سوزی‌ها در سطح هفت هزار و ۵۰۰ متر مربع از جنگل‌های طبیعی مینودشت، هزار متر از جنگل‌هی طبیعی علی‌آبادکتول و هزار و ۵۰۰ متر مربع از جنگل‌های طبیعی گالیکش رخ داد.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان یادآور شد: همه این آتش‌سوزی‌ها با همکاری نیروهای منابع طبیعی و همراهی جوامع محلی مهار شد و از صبح امروز تاکنون حریق جدیدی در مراتع و جنگل‌های استان گزارش نشده است.

سرهنگ گلبینی عامل این آتش‌سوزی‌ها را انسانی اعلام  و اضافه کرد: گرمای هوا و وزش باد که از روز گذشته پدیده قالب بر آسمان استان بوده شرایط را برای وقوع آتش سوزی در عرصه‌های جنگلی و مرتعی مساعد کرده لذا نیروهای منابع طبیعی در آماده باش هستند.

استان گلستان ۴۵۲ هزار و ۱۸۵ هکتار جنگل دارد و آتش سوزی، تخریب، تصرف و خشکسالی از جمله چالش‌های فراروی جنگل‌های شمال ایران است که باید برای رفع معضلات این اکوسیستم ارزشمند، تدابیری ویژه اتخاذ کرد.