شکستگی لوله آب در پی گودبرداری در گرگان

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری گرگان از شکستگی لوله آب در پی گودبرداری خبر داد.

به گزارش ساجد خبر، به نقل از ​باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، موسی الرضا صفری رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری گرگان گفت: حوالی ساعت ۱۷ عصر امروز گزارشی مبنی بر ترکیدگی لوله اصلی آب در سه راه تابلو به سازمان آتش نشانی گرگان اعلام شد.

او افزود: با هماهنگی ستاد فرماندهی یک تیم عملیاتی از ایستگاه شماره سه به محل حادثه اعزام شدند.

صفری گفت: با حضور تیم عملیاتی مشاهده شد که در حین گودبرداری در پروژه سه راه تابلو خط لوله اصلی آب دچار ترکیدگی شده و باعث ریزش مقداری از دیواره جنب گودبرداری شده بود.

او ادامه داد: با توجه به حجم بسیار زیاد آب خارج شده از لوله مذکور، با همکاری آتش نشانی و با استفاده از پمپ‌های لجن کش و کف کش، نسبت به تخلیه آب اقدام شد.

کبیر ناظر اجرای این طرح هم در این باره گفت: بعد از تماس نگهبان این طرح مطلع شدیم در پی شکستگی لوله حجم زیادی از آب وارد منطقه گودبرداری شده است.

او افزود: شرکت آب و فاضلاب با تاخیری ۴۵ دقیقه‌ای در صحنه حاضر شدند، اما نتوانستند شاه لوله را ببندند و ما با کمک بیل محل شکستگی را حفر کردیم تا شکستگی لوله تعمیر شود.

کبیر ادامه داد: میزان آبی که درون این منطقه گودبرداری جمع شده است ۲ متر ارتفاع دارد و سه کف کش در حال کشیدن آب از این منطقه هستند.

او افزود: متاسفانه آب جمع شده درون منطقه گودبرداری پایه‌های طرح را اشباع کرده است و تحمل نیروی آن را کاهش داده است.

کبیر ادامه داد: سازه نگهبان ما کاملا سالم بوده است، اما آبی که از لوله شکسته شده جاری شده بود دیواره این سازه‌ها را شل کرده است و برای اینکه این دیواره دوباره به استحکام برسد کار شبانه روزی می‌طلبد.