قیمت دلار کانادا در نیوفاندلند و لابرادور

واحد پول کشور کانادا دلار کانادا است که با نماد C$ شناخته می شود. دلار کانادا بعد از دلار آمریکا، یورو، ین و پوند استرلینگ در ردیف پنجم جدول اعتبار ارزها قرار دارد. موسسه های مختلفی در کانادا به ویژه در ایالت نیوفاندلند و لابرادور وجود دارند که می توان به وسیله آن ها دلار […]

واحد پول کشور کانادا دلار کانادا است که با نماد C$ شناخته می شود. دلار کانادا بعد از دلار آمریکا، یورو، ین و پوند استرلینگ در ردیف پنجم جدول اعتبار ارزها قرار دارد.

موسسه های مختلفی در کانادا به ویژه در ایالت نیوفاندلند و لابرادور وجود دارند که می توان به وسیله آن ها دلار کانادا را خرید، فروخت یا انتقال داد.

از مزیت صرافی ها و بانک ها در ایالت نیوفاندلند و لابرادور می توان به انجام انتقال حواله در کمترین زمان ممکن و ارائه مشاوره به مشتریان عزیز اشاره کرد.

دلار کانادا در نیوفاندلند و لابرادور

واحد پولی که در ایالت نیوفاندلند استفاده می شود دلار کانادا است. اگر به یک دلاری کانادا نگاه کنید، پرنده آبزی به نام لون روی آن کشیده شده است. به همین علت گاهی به دلار کانادا لونی نیز گفته می شود.

قیمت دلار کانادا در نیوفاندلند و لابرادور با دلار کانادا در ایالات های دیگر این کشور فرقی نمی کند. به این معنا که هر چقدر قیمت دلار کانادا در این کشور بالا یا پایین شود به همان میزان در ایالت نیوفاندلند و لابرادور نیز افزایش یا کاهش پیدا می کند.

ایالت نیوفاندلند و لابرادور

نیوفاندلند و لابرادور فرهنگ منحصر به فردی دارد که محصول انگلیس، ایرلند، فرانسه و اهالی بومی آن جا است. تاریخ این ایالت سرشار از داستان ها و افسانه ها، کاشفان و مخترعان است. ایالت نیوفاندلند و لابرادور تا زمان پیوستن به کانادا تا سال ۱۹۴۹ تحت حاکمیت بریتانیا قرار داشت.

این ایالت شرقی ترین استان کانادا است و از ترکیب دو بخش جزیره نیوفاندلند و سرزمین اصلی لابرادور در مساحتی حدود ۴۰۵ کیلومتر مربع با جمعیتی حدود ۵۱۵۰۰۰ نفر تشکیل شده است.

مردم ایالت نیوفاندلند و لابرادور به زبان های انگلیسی، فرانسوی و ایرلندی صحبت می کنند. مرکز این ایالت سنت جانز است.

طبیعت این ایالت ترکیبی از کوه، جنگل و اقیانوس است. در سردترین ماه سال به ندرت دمای آن به حتی ۱۰ درجه زیر صفر رسد. آب و هوای نیوفاندلند معتدل و در تمامی فصول سال بارندگی قابل توجهی دارد.

اقتصاد ایالت نیوفاندلند و لابرادور وابسته به ماهیگیری و معادن است. بعد از شیلات صنعت معدن با صادرات سالانه حدود ۷۰۰ میلیون دلار که بیشتر به شکل کانی آهن است و منابع گازی و نفتی با حدود ۶۱۵ میلیون بشکه در سال در حال پیشرفت است.

نرخ دلار کانادا در نیوفاندلند و لابرادور

کمی در مورد دلار کانادا اطلاعات بیشتری کسب کنیم.

  • پول کانادا به شکل اسکناس و سکه است.
  • دلار کانادا نام های دیگری مانند پیاستر، هارد و باک دارد.
  • از اسکناس های پرطرفدار این ارز می توان به ۵، ۱۰، ۲۰، ۵۰ و ۱۰۰ دلاری اشاره کرد که ۱۰۰ دلاری نسبتا کمتر استفاده می شود.
  • بانک مرکزی کانادا (the Bank of Canada) گردش ارز دلار کانادا را در داخل کشور کنترل می کند و این ارز را در کانادا به رسمیت می شناسد.
  • واحد پول کانادا تا سال ۱۸۷۵پوند بود، اما بعد از آن به دلار کانادا تغییر کرد.

قیمت روز دلار کانادا در نیوفاندلند و لابرادور

قیمت روز دلار کانادا در نیوفاندلند و لابرادور به عوامل زیر بستگی دارد.

  • نرخ تورم، نرخ تورم با دلار کانادا رابطه غیر مستقیم دارد. به این معنا که هر چقدر نرخ تورم در کانادا بالا برود، ارزش دلار کانادا کاهش پیدا می کند اما اگر نرخ تورم در این کشور کاهش پیدا کند، ارزش دلار کانادا نیز بالا خواهد رفت.
  • قیمت کالاها، قیمت کالاها نیز با نرخ دلار کانادا رابطه غیر مستقیم دارد. اگر نرخ دلار کانادا بالا باشد، قیمت کالاها پایین می آید اما اگر نرخ دلار کانادا کاهش پیدا کند، قیمت کالاها افزایش پیدا می کند.
  • تجارت بین المللی کالاها، اگر کانادا کالاهای بیشتری تولید کند و بتواند آن را به کشور‌های دیگر صادر کند، ارزش دلار کانادا بالاتر می رود اما اگر واردات از صادرات پیشی بگیرد، نرخ دلار کانادا کاهش پیدا می کند.
  • نرخ سود، هر چقدر نرخ سود دلار کانادا بالاتر باشد، سرمایه گذاران خارجی بیشتری نیز تمایل پیدا می کنند تا اوراق قرضه این کشور را خریداری کنند.

قیمت امروز دلار کانادا در ایالت نیوفاندلند و لابرادور

قیمت دلار کانادا در ایران هر روز در حال تغییر و نوسان است. در نتیجه، نمی توان قیمت ثابتی برای آن در مقایسه با ریال ایران در نظر گرفت.

مدارک مورد نیاز برای ارسال حواله دلار کانادا به نیوفاندلند و لابرادور

  • ارائه اطلاعات شخصی مانند نام و نام خانوادگی، تلفن و آدرس
  • همراه داشتن وجه پرداختی
  • دادن اطلاعات گیرنده مانند نام و نام خانوادگی، آدرس و تلفن
  • دادن اطلاعات حساب بانکی مانند شماره حساب و ترانزیت

روش های حواله دلار در نیوفاندلند و لابرادور

با پیشرفت فناوری روش های خرید، فروش و انتقال حواله از کشوری به کشور دیگر راحت تر شده است. برای مثال، مهاجران می توانند از روش هایی مانند استفاده از صرافی ها، بانک، مستر کارت، پی پال، ویزا کارت یا سوئیفت به کشور کانادا پول حواله کنند.

با این حال، در نظر داشته باشید به علت تحریم ایران، آسان ترین روش استفاده از صرافی ها و بانک ها است.

حواله دلار به نیوفاندلند از طریق صرافی ها

از طریق صرافی می توان به ایالت نیوفاندلند و لابرادور پول حواله کرد. این صرافی ها گذشته از خرید، فروش و انتقال حواله به مشتریان در مورد انتقال ارز مشاوره می دهند.

صرافی‌های بین‌المللی در نیوفاندلند و لابرادور

اگر دنبال صرافی‌ های بین المللی، بانک یا دستگاه ATM در شهر سنت جان نیوفاندلند هستید تا دلار کانادا یا ارز‌های خارجی حواله یا دریافت کنید، فهرست زیر می‌تواند برای شما مناسب باشد.

  • بانک CIBC همراه با دستگاه ATM
  • بانک خصوصی BMO
  • اسکوشیا بانک
  • بانک RBC

ویژگی های یک صرافی موفق

هر مشتری که به یک صرافی مراجعه می کند، تمایل دارد صرافی ها ویژگی هایی را داشته باشند. برای مثال، داشتن سابقه کار، ارتباط با مشتریان و داشتن امنیت. خوشبختانه صرافی های ایالت نیوفاندلند و لابرادور این ویژگی ها را دارند.

داشتن سابقه کار

معمولا مشتریان به صرافی مراجعه می کنند که سابقه کار داشته باشند، زیرا هر چقدر سابقه کار یک صرافی بیشتر باشد، در زمینه انتقال ارز و حواله مسلط تر است.

ارتباط با مشتریان

صرافی موفق است که بتواند از طریق شبکه های اجتماعی با مشتریان در ارتباط داشته باشند.

امنیت صرافی های ایالت نیوفاندلند و لابرادور

یکی از مهمترین ویژگی های صرافی های نیوفاندلند و لابرادور امنیت آن ها است، زیرا مشتریان تمایل دارند به صرافی هایی مراجعه کنند که اطلاعات آن ها جایی درج نکند و محفوظ بماند.

واژه های معروف صرافی

هر رشته ای و هر تخصصی اصطلاحات خاص خود را دارد و صرافی ها نیز از این قاعده مستثنی نیستند. زمانی که شما به صرافی مراجعه می کنید، ممکن است با اصطلاحاتی روبرو شوید که معنی آن ها را ندانید.

به همین علت در زیر متداول ترین اصطلاحات آورده شده است تا زمان مراجعه به صرافی ها مشکل خاصی پیدا نکنید.

کارمزد صرافی ها

زمانی که به صرافی ها مراجعه کنید و بگویید می خواهم کار حواله انجام دهم، ممکن است به شما بگوید کار شما همراه با کارمزد صرافی است. منظور از کارمزد صرافی درصدی است که هنگام انجام حواله از شما دریافت می شود و در واقع دستمزد صراف به شمار می رود.

کارمزد

کارمزد کاربرد و انواع مختلفی دارد.

  • کارمزد خروج پول، زمانی که پول از کارگزاری خارج می شود باید کارمزدی پرداخت شود.
  • کارمزد واریز پول، زمانی که پول به حسابی واریز می شود باید کارمزدی پرداخت کرد.
  • کارمزد شبکه، زمانی که ارزهای دیجیتال بین صرافی ها به وسیله شبکه ای منتقل می شوند، شبکه بلاک چین کارمزدی دریافت می کند.
  • کارمزد خرید و فروش، هنگام خرید و فروش حواله کارمزد گرفته می شود.

نرخ حواله خرید و فروش

معمولا خرید حواله به وسیله صرافی ارزان تر از قیمت اصلی است در حالی که فروش حواله از طرف صرافی به متقاضی گران تر است. صراف برای فروش حواله به متقاضی خودش قیمتی را پیشنهاد می کند. در اصل با شما مذاکره می کند.

پی پال

اگر بخواهید پولی یا حواله کمی را بخرید، بفروشید یا انتقال دهید، می توانید از روش پی پال استفاده کنید. با پی پال می توان ارقام کمتر از ۱۰۰۰۰ دلار کانادا را انتقال داد و معمولا با سرعت بالایی نیز انجام می شود.

نکاتی در مورد صرافی های معتبر

زمان انتخاب یک صرافی معتبر باید به نکات زیر توجه کنید.

  • قیمت لحظه ای ارز را بدانید. زیرا همان طور که گفته شد قیمت ارزها هر روز تغییر می کنند.
  • به یک صرافی اکتفا نکنید. زیرا قیمت ارز در هر صرافی متفاوت است.
  • حتما از صرافی ها بخواهید مهر تایید اسکناس را برایتان بزنند.
  • صرافی ها باید پروانه کسب داشته باشند.
  • زمانی که کار شما در صرافی ها تمام شد، بهتر است از آن ها فاکتور فروش بخواهید که در آن شماره سریال های اسکناس ها چاپ شده باشد.

باز کردن حساب بانکی در کانادا

به هر دلیلی که وارد کانادا شده باشید، افتتاح حساب بانکی یک امر ضروری است. فرقی نمی کند شهروند کانادا باشید یا به دلایل کاری، توریستی یا تحصیلی به این کشور مهاجرت کرده اید.

اگر با نحوه و مراحل باز کردن حساب بانکی در کانادا آشنا باشید، می توانید به راحتی این کار را انجام دهید. در نظر داشته باشید اولین حرکت، گرفتن اطلاعات و آماده کردن مدارک مورد نیاز خواسته شده در بانک مربوطه خواهد بود.

اگر شهروند نباشید باید در بانک های خاصی مانند اسکوشیا بانک و CIBC حساب باز کنید که در اکثر ایالت ها به ویژه نیوفاندلند و لابرادور شعبه دارند.

مدارک مورد نیاز اولیه عبارت هستند از:

  • گواهینامه رانندگی معتبر کانادایی (در صورت داشتن)
  • گذرنامه معتبر
  • کارت امنیتی صادر شده توسط دولت کانادا
  • کارت بیمه درمانی استانی یا منطقه ای
  • کارت بانکی با نام و امضای خود در آن
  • ویزای اقامت موقت
  • مجوز تحصیلی یا کاری

چگونه حساب بانکی بین المللی باز کنیم؟

برای هر بانکی که بخواهید اقدام کنید، بهتر است ابتدا از قوانین و مقررات آن بانک آگاهی داشته باشید. برای ایرانیان و آن هایی که با آن ها با ایران مناسبات اقتصادی دارند، بهترین گزینه انتخاب بانک هایی منطبق با مقررات بانکی ایران است.

سوال های رایج

در این مقاله سعی شد تا در مورد قیمت دلار کانادا در نیوفاندلند و لابرادور اطلاعاتی داده شود. با وجود این، کاربران در مورد این موضوع سوال هایی داشتند که در زیر به متداول ترین سوال ها پاسخ داده شده است.

آیا می توان به نیوفاندلند حواله انتقال داد؟

بله. صرافی ها و بانک های معتبر و با سابقه ای در این ایالت هستند که در سریع ترین زمان ممکن کار انتقال، خرید و فروش حواله را انجام می دهند.

با روش پی پال چه مقدار پول را می توان انتقال داد؟

با روش پی پال کمتر از ده هزار دلار کانادا را می توان انتقال داد.

نرخ دلار کانادا در نیوفاندلند و لابرادور به چه عواملی بستگی دارد؟

نرخ دلار کانادا به نرخ تورم، تجارت کالاها، قیمت کالاها و بهره وری بستگی دارد.

کارمزد حواله پول به کانادا چقدر است؟

کارمزد حواله پول به کانادا برای دانشگاه ها حدود ۱۰۰ دلار کانادا و برای حواله های شخصی حدود ۵۰ تا ۱۵۰ دلار کانادا است.