دستگیری ۲۴ متجاوز به میراث‌فرهنگی در گلستان

فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی از دستگیری ۲۴ متجاوز به میراث‌فرهنگی طی مهرماه امسال خبر داد.

به گزارش ساجد خبر، به نقل از ​باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، سرهنگ سیدفرامرز میر فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان گفت: طی  اجرای ماموریت‌های این یگان ،  ۲۴ نفر به جرم‌های حفاری غیرمجاز، خرید و فروش و استفاده از فلزیاب دستگیر و برای تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند.

او گفت:در مهرماه امسال نیرو‌های یگان حفاظت میراث‌فرهنگی استان با همکاری نیروی انتظامی یک دستگاه فلزیاب را در ارتباط با حمل و نگهداری و ۴ دستگاه را در ارتباط با خرید و فروش فلزیاب در استان کشف و ضبط کردند.

سرهنگ سیدفرامرز میر گفت:نیرو‌ها با همکاری دوستداران میراث‌فرهنگی و در عملیات‌هایی مجزا  ۳ مورد حفاری غیرمجاز در مناطق ثبتی و غیر ثبتی سطح استان را طی این مدت  کشف کردند و همچنین طی اقدامات دیگر یگان  ، ۸ مورد شیء تاریخی نیز کشف شد.

بیش از ۴ هزار بازدید از ابنیه و اماکن تاریخی و ‎فرهنگی گلستان

فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی گفت: طی این مدت  ۴  هزار و ۲۸۵ مورد بازدید از آثار، ابنیه، حریم های تاریخی و پایگاه‌های مستقر در شهرستان‌های استان صورت‌گرفته است.

او همچنین از اجرای ۱۳ گشت شبانه به‌منظور برخورد با باند‌های قاچاق اموال تاریخی و فرهنگی در استان خبر داد و گفت:تعامل مستمر مردمی با یگان حفاظت عاملی مؤثر در ارتقای امنیت مواریث تاریخی است.

سرهنگ میر گفت:نیرو‌های این یگان  به‌ صورت شبانه‌روزی در حال نظارت بر بافت‌ها و بنا‌های تاریخی استان هستند و هرگونه گزارش و اخبار تخلف به‌ سرعت پیگیری خواهد شد.

او از مردم خواست: در صورت مشاهده هرگونه تخلف در این خصوص مراتب را با شماره تماس ۳۲۲۴۱۵۵۷-۰۱۷ در میان بگذارند.