نیاز روزانه به دست‌کم ۱۶۰ واحد خون در گلستان

مدیرکل انتقال خون گلستان با اشاره به وجود حدود ۴ هزار بیمار نیازمند به خون و فراورده‌های خونی در استان، گفت: روزانه دست‌کم به ۱۶۰ واحد خون سالم در استان نیاز داریم.

به گزارش ساجد خبر، سیدصادق بنی عقیل در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: در تعطیلات اخیر مراجعات به مراکز انتقال خون کاهش یافته بود اما خوشبختانه طی دو روز اخیر مراجعات بهتر شده است.

وی بیان کرد: به همه گروه‌های خونی خصوصاً O مثبت و منفی، A مثبت و B مثبت در استان نیاز داریم.

مدیرکل انتقال خون گلستان تأکید کرد: همکاران ما از کار کردن خسته نمی‌شود و برعکس روزی که مراجعه‌کننده کم است، احساس خستگی می‌کنند زیرا نگران بیماران چشم انتظار به خون و فراورده‌های خونی هستند.

بنی عقیل بیان کرد: در استان ۴۱۰ بیمار تالاسمی، ۲۰۶ بیمار هموفیلی، ۹۶۰ بیمار دیالیزی و نزدیک به ۲ هزار بیمار سرطانی داریم که به‌طور مستمر به خون و فراورده‌های خونی نیاز دارند.

وی ضمن دعوت از بانوان برای اهدای خون، گفت: داوطلبان اهدای خون باید بین ۱۸ و ۶۵ سال سن داشته باشند و وزن آنها نیز بیش از ۵۰ کیلوگرم باشد.

مدیرکل انتقال خون گلستان خاطرنشان کرد: پایگاه‌های گرگان و گنبدکاووس صبح و عصرها، پایگاه علی‌آبادکتول صبح‌ها، پایگاه کردکوی روزهای فرد و پایگاه بندرگز روزهای زوج فعال هستند.