۱۶ گلستانی در دوره تربیت مربی کشوری خانواده حضور دارند

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان گفت: ۱۶ نفر از گلستان در دوره تربیت مربی کشوری حضور دارند.

به گزارش ساجد خبر، حجت الاسلام عباسعلی گرزین در گفتگو با خبرنگار مهر اظهارکرد: ۱۶ نفر از گلستان در دوره تربیت مربی کشوری حضور دارند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان افزود: این دوره آموزشی در دو مرحله حضوری و مجازی به صورت کشوری برنامه ریزی شده و دوره حضوری هم با حضور فرهیختگان، روحانیون نخبه و اساتید حوزه و دانشگاه در تهران در حال برگزاری است.

وی گفت: در مرحله حضوری هشت سرفصل در ۳۲ ساعت آموزشی و در مرحله مجازی بیش از ۷۰ ساعت آموزشی در طول سه ماه ارائه می شود.

گرزین بیان کرد: ۱۵ درصد فراگیران این دوره کشوری، فرهیختگان گلستانی هستند و ارائه مدرک اتمام دوره و دانشگاه سوره منوط به شرکت در تمامی کلاس ها و همچنین قبولی در امتحاناتی است که در پایان هر سرفصل از فراگیران اخذ می شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان در خصوص اهداف این دوره، گفت: آسیب دیدگان جدی در حوزه خانواده باید به مشاوران و درمانگران حوزه خانواده ارجاع داده شوند و هدف این دوره تربیت مشاور تخصصی و یا درمانگر نیست، بلکه هدف، آموزش مباحث کلی خانواده و تربیت مربیانی است که اولاً بتوانند با برگزاری جلسات و دوره‌های آموزشی برای خانواده ها، آنها را در زندگی بهتر و سالم‌تر یاری رسانند و ثانیاً با آگاهی از آسیب‌ها و راه‌حل مواجهه با آن در زمینه راهنمایی مراجعین برای گذار از مشکلات به صورت موفق عمل کنند.

گرزین اضافه کرد: هر یک از افرادی که با اتمام دوره موفق به اخذ مدرک می شود، متعهد می شود در راستای اهداف دوره اقدام به برگزاری دوره های آموزشی برای خانواده ها نموده و زمانی از وقت خود را برای مراجعه خانواده‌ها و راهنمایی آنها اختصاص دهد.

وی افزود: اساتید دوره موظف می شوند در جهت برگزاری جلسات برای خانواده ها، همکاری لازم را داشته باشند.