پوشش واکسیناسیون در گلستان با ایده آل فاصله دارد

مشاور عالی و جانشین رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: پوشش واکسیناسیون با در گلستان با ایده آل فاصله دارد و لازم است تزریق واکسن شتاب بیشتری به خود بگیرد.

به گزارش ساجد خبر، به نقل از مهر محمدجواد کبیر پیش از ظهر یکشنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: طی ۱۸ ماه گذشته بالاترین میزان بستری ما در استان به حدود ۲۶۷ نفر رسیده بود اما در هفته گذشته شاهد بستری ۳۲۲ بیمار جدید در روز بودیم.

مشاور عالی و جانشین رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان افزود: این امر نشان می‌دهد که مردم نسبت به رعایت پروتکل‌ها سهل انگار شده و عادی انگاری وجود دارد.

وی بیان کرد: با توجه به ترکیب جمعیتی سوش دلتا از سیستان و بلوچستان وارد گلستان شده و با انواع برگزاری مراسم مختلف گسترده شده است.

کبیر با بیان اینکه مردم باید همراهی لازم را در این راستا داشته باشند، ادامه داد: در گلستان با در نظر گرفتن بخش خصوصی سه هزار و ۵۰۰ تخت بیمارستانی وجود دارد که افزایش بستری‌ها روند خدمت رسانی را دچار اختلال می‌کند.

مشاور عالی و جانشین رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: واریانت دلتا با یک گلو درد ساده آغاز می‌شود و مردم تصور می‌کنند که سرماخوردگی بوده و به راحتی آن را به دیگران انتقال می‌دهند.

وی همچنین با اشاره به تزریق واکسیناسیون در گلستان افزود: سن واکسیناسیون در شرق استان را به ۵۰ سال رسانده و در سایر نقاط استان ۵۵ سال است.

کبیر متذکر شد: پوشش واکسیناسیون با آنچه که باید در استان فاصله دارد و باید تزریق واکسن شتاب بیشتری به خود بگیرد.

مشاور عالی و جانشین رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان اضافه کرد: باید روزانه ۲۵ هزار واکسیناسیون در استان انجام شود که هم اکنون این تعداد ۱۲ هزار و نصف آن چیزی که باید باشد است.

وی بیان کرد: برای ایمنی جامعه باید ۶۰ درصد مردم تا مهرماه حداقل نوبت اول واکسن کرونا را دریافت کنند تا چرخه ویروس متوقف شود.