قرارداد تیم بسکتبال شهرداری گرگان با “جمشیدی” قانونی است

سخنگوی تیم بسکتبال شهرداری گرگان درباره حواشی به وجود آمده درباره قرارداد محمد جمشیدی، بازیکن فصل قبل این تیم، اعلام کرد: باشگاه شهرداری با این بازیکن قرارداد قانونی دارد و جمشیدی بازیکن تیم گرگان است.

به گزارش ساجد خبر، به نقل از ​تسنیم از  گرگان ، تیم بسکتبال شهرداری گرگان امسال نماینده ایران در رقابت‌های آسیایی است و باید از عنوان قهرمانی خود دفاع کند. برای همین فصل و نقل و انتقالات برای این تیم اهمیت فراوانی دارد و هواداران هم نگران آینده این تیم هستند. با تغییر سرمربی، برخی از بازیکنان از تیم شهرداری گرگان جدا شدند و برخی از بازیکنان هم به ترکیب این تیم اضافه شدند.

هواداران گرگانی با حضور مهران حاتمی در تیم بسکتبال شهرداری، با سابقه قهرمانی در آسیا با شیمیدر، امیدوار هستند در نخستین حضور در رقابت‌های آسیایی، بتواند نتیجه خوبی کسب کند؛ هرچند سرمربی جدید این تیم همان ابتدا اعلام کرد که قول قهرمانی در آسیا را نمی‌دهد.

آرش فولادیان، سخنگوی تیم بسکتبال شهرداری گرگان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در  گرگان  درباره آخرین وضعیت باشگاه در فصل و نقل و انتقالات و جذب بازیکن اظهار داشت: فصل گذشته، سال کم نظیری برای گرگان و هواداران بود و همه کمک کردند و دست به دست هم دادند و توانستیم برای نخستین بار قهرمانی را به مردم استان و گرگان هدیه کنیم. پس از قهرمانی چون کار سختی داشتیم فعالیت‌هایمان را همان زمان آغاز کردیم.

وی گفت: چون قرار است در رقابت‌های آسیایی نماینده جمهوری اسلامی باشیم و باید از عنوان قهرمانی دفاع کنیم، برای همین اولویت ما حفظ کادرفنی و بازیکنان فصل قبل بود. با همین رویکرد وارد بازار نقل و انتقالا شدیم و با توجه به اردوی تیم ملی کمی کار سخت بود.

فولادیان افزود: به رغم رایزنی‌ها و مذاکرات متعدد نتوانستیم با شاهین طبع به توافق برسیم ولی ترجیح ایشان بر این بود که به دلیل مسائل شخصی امسال را در تهران باشند.

وی گفت: در همان شب جشن قهرمانی کادرفنی و اعضای تیم را دور هم جمع کردیم و قرار بر ماندن و همکاری با همه بود اما یکسری اتفاقات دیگر افتاد. با اینکه با همه بازیکنان فصل قبل صحبت کرده بودیم اما برخی تغییرات مانند تغییر مربی، برخی بازیکنان هم با تیم‌های دیگر مذاکره کردند و ما به این نتیجه رسیدیم که باید با پلن دیگری وارد موضوع نقل و انتقالات و جذب بازیکن شویم.

سخنگوی تیم بسکتبال شهرداری گرگان افزود: اولین کار برای ما انتخاب سرمربی جدیدی بود و برای این امر گزینه‌های مختلفی پیش رو داشتیم اما اولویت ما این بود که سرمربی انتخاب شود که تجربه ملی و آسیایی و رزومه موفق داشته باشد. از همه گزینه‌های داخلی و خارجی به سه گزینه رسیدیم و در نهایت آقای مهران حامی با رزومه مشخص و سابقه کار با شهرداری و بارها قهرمانی در ایران و قهرمانی با تیم پتروشیمی در آسیا به توافق رسیدیم و او هم برنامه های خود را ارائه دادو وارد جذب بازیکنان شدیم.

وی گفت: تا کنون بازیکنانی مانند پری پتی، علیار نجفی، یاسین کلاسنگیانی، کیوان ریاعی با تیم تمدید کردند و بازیکنانی مانند مبین شیخی، رسول مظفری، پدرام فغفوری، امیر صدیقی، امیر صدیقی،سجاد پذیرفته و میثم میرزایی به تیم اضافه شدند.

فولادیان درباره وضعیت محمد جمشیدی و ادعای تیم شیمیدر که جمشیدی بازیکن تیم آنهاست، اظهار داشت: جمشیدی بازیکن ملی پوش ما بود و هفتم خرداد به نتیجه رسیدیم که در گرگان بماند، قرارداد داخلی که فرمت سال قبل فدراسیون بود را هم با این بازیکن امضا کردیم و در هیئت هم به ثبت رساندیم و خیال ما راحت شد، پس از آن چرخش‌های کادرفنی اتفاقات دیگری افتاد و دوباره با جمشیدی صحبت کردیم که او گفت با شیمیدر هم صحبت کرده و همان قراردادی که با گرگان بسته با شیمیدر هم امضا کرده است. پس از آن ما به فدراسیون مراجعه کردیم و فرمت جدید قراردادها گرفتیم و در یازدهم خرداد قرارداد فدراسیونی با این بازیکن امضا و در دوازدهم در هیئت بسکتبال ثبت کردیم.

وی ادامه داد: پس از آن در ۲۲ خردادماه فدراسیون بسکتبال به باشگاه‌ها نامه زد که نماینده‌ای را برای قراردادها و تسویه حساب معرفی کنند و اعلام کرد قراردادهایی که با فرمت قبل هستند فاقد اعتبار است و باشگاه‌ها باید با فرمت جدید با بازیکنان قرارداد ببندند. برای همین خیال ما راخت بود که ماجرای جمشیدی حل شده و او بازیکن فصل بعد، تیم گرگان است تا اینکه دیروز مطلع شدیم شیمیدر اعلام کرده که جمشیدی بازیکن تیم ماست اما جمشیدی این موضوع را رد کرد و گفت که من بازیکن گرگان هستم.

سخنگوی تیم شهرداری گرگان گفت: آن زمان که با جمشیدی قرارداد امضا کردیم، تیم ملی در اردو بود و او هم تنها ملی پوش تیم ما محسوب می‌شد و با اینکه ماجرای او با شیمیدر را  می‌دانستیم، برای به هم نخوردن آرامش این بازیکن و تیم ملی، موضوع را اطلاع رسانی نکردیم.

وی تأکید کرد: از نظر ما جمشیدی بازیکن ماست و طبق نامه فدراسیون، جمشیدی بازیکن تیم گرگان است، کارهای قانونی را انجام دادیم و جمشیدی هم اعلام کرده بازیکن ماست.

فولادیان افزود: ما می‌توانیم ۴ بازیکن ایرانی و یک بازیکن خارجی دیگر هم جذب کنیم. می‌دانیم هواداران نگران هستند اما مثل همیشه اعتماد کنند و با ظرفیت بودجه‌ای که امسال در اختیار باشگاه است و برنامه‌های آقای حاتمی، امیدواریم شاهد اتفاقات خوبی باشیم.