۹۰۰ تن سیاهدانه از مزارع گلستان برداشت شد

مجری گیاهان دارویی جهاد کشاورزی گلستان با بیان این که برداشت سیاهدانه در استان پایان یافته است، گفت: بیش از ۹۰۰ تن سیاهدانه از هزار و ۲۰۰ هکتار از مزارع گلستان برداشت شد.

به گزارش ساجد خبر، به نقل از ​خبرگزاری بسیج از گلستان؛ علی اکبر عرب احمدی مجری گیاهان دارویی جهاد کشاورزی گلستان در خصوص کشت سیاهدانه در گلستان اظهار کرد: زمان کشت سیاهدانه در گلستان از اول آبان تا پایان آذر و زمان برداشت این محصول از پانزدهم تا پایان خردادماه است.

مجری گیاهان دارویی جهاد کشاورزی گلستان از برداشت ۹۰۰ تن سیاهدانه از سطح هزار و ۲۰۰ هکتار از مزارع استان خبر داد و افزود: عملکرد برداشت سیاهدانه در مزارع استان بر حسب کیفیت زمین بین ۴۰۰ تا هزار و ۸۰۰ کیلو در هر هکتار است.

عرب احمدی با بیان این مطلب که هر کیلو سیاهدانه بین ۵۰۰ تا ۷۰۰ هزار ریال در بازار معامله می شود، گفت: کشت این محصول برای کشاورزان صرفه اقتصادی دارد.

وی اضافه کرد: سیاهدانه جز محصولاتی است که نیاز به آب کمی دارد و به دو صورت دیم و یا آبیاری تکمیلی در دو مرحله کشت می شود که با توجه به خشکسالی های اخیر، کشت آن به کشاورزان توصیه می شود.

لازم به ذکر است: سیاهدانه از گیاهان خانواده آلاله و یک ساله است و این محصول ارزشمند علاوه بر مصارف غذایی، خواص دارویی زیادی دارد و در درمان انواع بیماریها مثل دیابت سل و بیماران قلبی عروقی کاربرد دارد.