مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان خبر داد

اجرای طرح نشاط معنوی در ۱۵ بقعه متبرکه گلستان

حجت الاسلام سلیمانی فرد گفت: طرح نشاط معنوی به منظور تامین اوقات فراغت نوجوانان و جوانان در ۱۵ بقعه متبرکه استان گلستان برگزار می شود.

به گزارش ساجد خبر، حجت الاسلام روح الله سلیمانی فرد به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: طرح نشاط معنوی به منظور تامین اوقات فراغت نوجوانان و جوانان در ۱۵ بقعه متبرکه استان گلستان برگزار می شود.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه گلستان ادامه داد: با تفاهم نامه اوقاف و امور خیریه استان گلستان و فنی و حرفه ای تلاش می کنیم کلاس مهارتی را در قسمت خواهران و برادران در اجرای این طرح برگزار کنیم.

حجت الاسلام سلیمانی فرد افزود: هماهنگی لازم با برخی از دستگاه های اجرایی نیز صورت گرفته تا از ظرفیت دیگر دستگاه ها در اجرای طرح نشاط معنوی به کارگیری شود.

وی یادآور شد: با اجرای هوشمندانه طرح نشاط معنوی اداره کل اوقاف و امور خیریه درصدد است که با تامین اوقات فراغت جوانان و نوجوانان زمینه پیشگیری از آسیب های اجتماعی را فراهم کند.

این مقام مسئول با بیان اینکه طرح نشاط معنوی به صورت حضوری و مجازی تدارک دیده شده است، افزود:  در این طرح علاوه بر توانمندسازی نوجوانان و جوانان به کادرسازی و تربیت نیروها برای بقاع متبرکه و مرکز افق امامزادگان نیز توجه شده است.

حجت الاسلام سلیمانی فرد افزود: این طرح از ۱۰ تیر تا ۱۴ مرداد به مدت ۳۴ روز در نظر گرفته شده است و در کلاس های حضوری به رعایت پروتکل های بهداشتی اهتمام می شود.

وی افزود: با بهره گیری از اساتید مجرب در طرح نشاط معنوی همچنین به موضوع آموزش قرآن کریم، احکام، شناخت مهارت های دهگانه زندگی، مدیریت هیجان و کنترل خشم، ارتباط موثر و آموزش های خطاطی، گلدوزی، کار با ابزار و غیره در نظر گرفته شده است.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه گلستان به برگزاری کلاس ها در دو بخش خواهران و برادران اشاره کرد و افزود: در قسمت مهارت پسران دوره های آموزشی تاسیسات ساختمانی، تعویض لوازم برقی، نجاری، طرح سیاه قلم و نویسندگی و معماری و بحث آموزش رایانه و غیره اهتمام می شود.