رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان:

بستری ۳۸۶ بیمار کرونایی در گلستان/ حال ۳۳ نفر وخیم است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان از روند کاهشی شیوع کرونا در استان خبرداد و گفت: هم اکنون ۳۸۶ بیمار در مراکز درمانی گلستان بستری هستند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ساجد خبر، عبدالرضا فاضل شامگاه سه شنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهارکرد: روند بستری های کرونایی در پیک چهارم کرونا کاهشی شده و هم اکنون ۳۸۶ بیمار در مراکز درمانی سطح استان بستری هستند که نسبت به روز گذشته ۲۲ نفر کمتر است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان افزود: از این تعداد، ۸۴ نفر در آی سی یو تحت مراقبت بوده و ۳۳ نفر به دستگاه ونتیلاتور متصل هستند.

فاضل بیان کرد: هم اکنون شهرستان های گرگان، گالیکش، مینودشت، آزادشهر، علی آبادکتول، کردکوی و بندرگز در وضعیت نارنجی، شهرستان های گنبدکاووس، آق قلا، گمیشان، بندرترکمن، مراوه تپه و رامیان در شرایط زرد قرار داشته و کلاله هم تنها شهر قرمز استان است.

وی با توجه به در پیش بودن تعطیلات عید فطر، گفت: هرگونه سفر به گلستان ممنوع است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان با توجه به ورود کرونای آفریقایی و هندی به کشور، از مردم خواست تا پروتکل ها را بیشتر رعایت کنند.

گفتنی است روز گذشته نخستین مرکز تجمیعی واکسیناسیون همگانی در گرگان راه اندازی شد.

این مرکز با هدف دسترسی بیشتر مردم گرگان و تسریع در انجام واکسیناسیون همگانی کرونا در گروه های مختلف سنی و بر اساس اولویت های ابلاغی وزارت بهداشت در دو شیفت صبح و عصر آغاز به کار می‌کند.

این مرکز چهارمین مرکز اجرای برنامه واکسیناسیون در شهر گرگان است و در هر نوبت ظرفیت تزریق ۱۰۰ نفر را دارد.