مدیرجهاد کشاورزی کلاله عنوان کرد :

اختصاص بالغ بر ۵۹ هزار هکتار اراضی کشاورزی کلاله به گندم

مدیرجهاد کشاورزی کلاله گفت: در شهرستان کلاله ۵۹ هزار و ۹۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی به گندم و ۱۰ هزار و ۲۰۷ هکتار از اراضی کشاورزی به کلزا اختصاص یافته است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ساجد خبر، علی علیزاده با اعلام این خبر اظهار کرد: شهرستان کلاله در کشت محصولاتی چون گندم و دانه روغنی در استان گلستان پیشرو است.

وی ادامه داد: در سال زراعی جدید شرایط خاصی حاکم بود و بارندگی ها و سرمای دیرهنگام باعث شد که محصولات ما به ویژه گندم آسیب ببیند و عدم بارش به موقع باران نیز این خسارت ها را دوچندان کرد.

علیزاده بیان کرد: بیش از ۵۹ درصد کاهش بارندگی در شهرستان کلاله در سال زراعی اتفاق افتاد و خوشبختانه  چند روزی شرایط بارش ها خوبی را در سطح شهرستان شاهد هستیم.

وی بیان کرد: مثل سایر نقاط استان برای برداشت محصولات پاییزه آماده می شویم در شهرستان کلاله ۵۹ هزار و ۹۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی به گندم و ۱۰ هزار و ۲۰۷ هکتار از اراضی کشاورزی به کلزا اختصاص یافته است.

مدیرجهاد کشاورزی کلاله متذکر شد: سه مرکز خرید برای کلزا و هفت مرکز خرید برای گندم پیش بینی کردیم و همچنین با هماهنگی های انجام شده معاینه فنی کمباین ها در دست اجرا است.

علیزاده افزود: از کشاورزان درخواست داریم که حتما اطلاعات اراضی و محصول کشت شده  خود را در سامانه پهنه بندی جهاد کشاورزی ثبت کنند و اگر بنا دارند گندم را به صورت بذری نگهداری کنند باید انبارهای خود را در سامانه ثبت کنند.

وی افزود: کشت های محصولات بهاره نیز آغاز شده برای کشت پنبه نیز قراردادهای خود را با کشاورزان آغاز کردیم و درخواست داریم با توجه به کمبود منابع آبی کشاورزان به سمت محصولات جایگزین روی بیاورند.