شهردار جلین:

صدور فقط یک فرقه پروانه ساحتمانی در سال گذشته/ گردش شهرداری با درآمد های کوششی

شهردار جلین گفت: به دلیل مشکلات بیمه ای . نظام مهندسی میزان تقاضا برای دریافت پروانه ساخت و ساز در جلین بسیار پائین است.

به گزارش خبرنگار ساجد خبر، احمدی عصر امروز در نشست خبری با رسانه های استان اظهار کرد: جلین برای نوسازی و به روز شدن و جذب گردشگر نیازمند صدور پروانه های ساختمانی بیشتری است که به دلیل مشکلات در یافت هزینه های بیمه ای و نظام مهندسی مردم علاقمندی به ساخت و ساز ندارند.
وی افزود: شهرداری جلین از طریق درآمد های مستمر تا کنون توانسته بودجه شهری خود را تامین کند به گونه ای که در سال اول بودجه این نهاد ۱۱میلیارد تومان ، سال دوم مبلغ ۲۰ میلیارد تومان و امسال ۳۰ میلیارد تومان بوده است.
احمدی ادامه داد: شهرداری جلین نیازمند کارگاه سنگ شکن و ماسه ندارد و برای اسقرار این کارگاه که یکی از میازهای ضروری شهرداری است برای دریافت مجوز ها اقدام کردیم که از ۸ مجوز تا کنون ۷ مجوز دریافت شده است و براورد اولیه ما برای احداث این کارگاه ۱۰ تا ۱۵ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.
وی افزود: اجرای طرح های گردشگری یکی دیگر از منابع درآمد های پایدار شهرداری است و به همین منظور یک طرح گردشگری در محور توسکستان به شاهرود که فاز اول آن در ۵ هکتار در دهنه جزو علی ابتدای ورودی توسکستان که به زیارت میرسد قرار است انجام شود که اجرای آن نقش کهمی در توسعه گردشگری دارد.
احمدی بیان کرد: اجرا و تکمیل دو پارک کودک در محله حسن اباد و جلین ، اجرای فاز اول ۲۰ متری در معبر ورودی شهر ، اجرای عملیات آسفالت شهر ، تعریض املاک سطح شهر برای عقب نشینی به اندازه وسع شهر، اجرای عملیات فقبر نوری ، خرید یک دستگاه لودر ، لایروبی رودخانه ها و دیگر برنامه ها از جمله عملیات عمرانی شهر جلین می باشد که انجام گرفته است.
وی افزود: از سال ۹۸ تا کنون حسابرسی در شهرداری جلین صورت نگرفته بود و همین مساله موجب شده بود تا این شهردای بسیاری از مزایای خود را از دست بدهد که تفریق بودجه یکی از آنها است و به همین منظور این حسابرسی انجام شده و تا کنون ۹۰ درصد پیشرفت داشته است.
شهردار جلین گفت: جلین داری ۲۱ هکتار بافت فرشوده است که برای بهسازی آن یازمند فرهنگ سازی هستیم که با توجه به بسته های تشویقی دولت امید واریم مردم تمایل بیشتری برای نوسازی و بازرسازی این بافت انجام دهند