حضور ۱۲۷ بازرس در شعب اخذ رای رامیان

فرماندار رامیان گفت: ۱۲۷ بازرس وسربازرس در شعب اخذ رای در شهرستان رامیان حضور خواهند داشت.

به گزارش ساجد خبر، به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، جواد صادقلو فرماندار رامیان در کارگاه آموزشی بازرسان و سربازرسان شعب اخذ رای انتخابات این شهرستان گفت: در شهرستان رامیان ۱۱۹ شعبه اخذ رای در نظر گرفته شده است و ۱۲۷ بازرس وسربازرس در این شعب حضور خواهند داشت.

او ادامه داد:هیات بازرسی و بازرسان انتخابات از ارکان مهم و حساس در امر هدایت و راهبری انتخابات در کنار عوامل اجرایی و ناظرین نقش موثری ایفا می‌کنند.

صادقلو افزود: یکی از مولفه‌های امنیت ساز در دنیا، مشارکت حداکثری مردم در انتخابات است که با تحقق آن گام اساسی در این زمینه برداشته خواهد شد.

محمد پور دبیر هیات بازرسی انتخابات گلستان نیز در این نشست گفت: هیات بازرسی انتخابات تمام ظرفیت‌ها و امکانات قانونی خود را برای برگزاری انتخاباتی سالم و قانونمند به کار خواهد بست.

او گفت: پیشگیری از تخلفات و جرائم انتخاباتی و رسیدگی و پاسخگویی به شکایات مردمی از مهمترین وظایف بازرسین بر اساس قانون خواهد بود.

محمدپور گفت: در این دوره تلاش شد همه موضوعات ضروری تحت عنوان آنچه که یک بازرس انتخابات باید بداند شامل، آشنایی با وظایف دست اندر کاران شعب اخذ رای، روند اجرای انتخابات از ۲۴ ساعت قبل از انتخابات، مرحله حین اخذ رای و تا انتهای شمارش آرا، بررسی قوانین، جرائم و نحوه رسیدگی به شکایات و گزارشات مردمی و نحوه پیشگیری از وقوع تخلف انتخاباتی به طور کامل آموزش داده می‌شود.

او ابراز امیدواری کرد. با مشارکت حداکثری مردم در انتخابات پیش رو صلابت و اقتدار نظام جمهوری اسلامی مستحکم‌تر از پیش و حماسه ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ در تاریخ کشور ماندگار می‌شود.

انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و ششمین دوره شورا‌های اسلامی شهر و روستا، ۲۸ خردادماه برگزار خواهد شد.