تعرفه شهریه آموزشگاه های آزاد هنری استان گلستان مشخص شد

معاون هنری، سینمایی و سمعی بصری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، گفت: تعرفه شهریه آموزشگاه های آزاد هنری استان گلستان در سال 1400 مشخص شد.

به گزارش ساجد خبر، به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، رضا یازرلو ضمن اعلام این خبر، گفت: نصب برگه تعرفه شهریه در تابلو اعلانات آموزشگاه اجباری است و عدم الصاق آن تخلف محسوب می شود .

وی افزود: تعداد جلسات در ماه ۴ جلسه و زمان هرجلسه نباید کمتر از ۳۰ دقیقه برای موسیقی و ۲ ساعت برای سایر رشته ها بوده و کلیه کلاس ها باید مطابق با تقویم رسمی کشور تشکیل شود و اجبار آموزشگاه ها برای تشکیل کلاس ها در روز های تعطیل رسمی خصوصا ایام سوگواری و شهادت ممنوع است.

یازرلو با اشاره به اینکه ثبت نام کلاس ها به صورت ماهانه بوده و اجباری برای ثبت نام بصورت ترمی نمی باشد ، افزود: آموزشگاه ملزم به استفاده از مربیان دارای کارت صلاحیت تدریس است و در صورت مشاهده برابر آیین نامه تخلفات آموزشگاه ها برخورد خواهد شد  .

وی ادامه داد: برای کلاس های گروهی بیشتر از ۸ نفر شرکت کننده  ، مبلغ شهریه می بایست ۲۰ درصد کمتر از حداکثر شهریه مصوب اعلامی باشد ( زمان برگزاری کلاس های گروهی در رشته موسیقی حداقل ۹۰ دقیقه است ) .

یازرلو افزود: آموزشگاه مجاز است در صورت استفاده از اساتید با مدرک درجه ۱ هنری یا مدرک دکترای رشته تخصصی برای برگزاری کلاس های آموزشی ، تا ۲۰ درصد بیشتر از مبلغ شهریه مصوب پایه و  برای دارندگان درجه ۲ هنری و یا مدرک فوق لیسانس رشته تخصصی ۱۰ درصد بیشتر از مبلغ شهریه مصوب پایه دریافت نماید.

معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، اظهار کرد: اخذ هرگونه وجهی غیر از مبلغ شهریه در قالب کنسرت هنرجویی ، مستر کلاس ، کارگاه های آموزشی فوق العاده و سایر هزینه های آموزشی فقط با اطلاع قبلی و اخذ رضایت نامه هنرجو یا والدین هنرجو امکان پذیر است.

یازرلو ادامه داد: مدیر مسوول آموزشگاه موظف است براساس تعرفه  شهریه اعلامی و درجه  مندرج در مجوز ، نسبت به اخذ شهریه اقدام نمایند  و در صورت دارا بودن شرایط اخذ درجه بالاتر تا تاریخ ۳۱/۳/۱۴۰۰ می توانند اقدام کنند.

وی خاطر نشان کرد: مسئولیت عدم رعایت موارد فوق و پاسخگویی به مراجع ذیصلاح به عهده مدیر مسوول آموزشگاه بوده و آموزشگاه موظف است در هنگام ثبت نام هنرجو علاوه  بر اعلام مبلغ شهریه ضوابط استرداد و پرداخت شهریه را به اطلاع هنرجو برساند .

یازرلو اظهار کرد: با توجه به شیوع بیماری کرونا و برگزاری کلاس های آموزشی بصورت آنلاین ، اجباری به شرکت هنرجو در کلاس آنلاین نبوده و صرفا با موافقت طرفین قابل اجرا است.

معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، ضمن اعلام شهریه ها طبق جدول ذیل، گفت: مدیران مسئول آموزشگاه ها باید برای امورات اداری خود از قبیل ثبت نام ، تمدید ، تغییر مدیر مسئول و بارگذاری آمار سه ماهه و … از طریق سامانه  sso.farhang.gov.ir اقدام نمایند .

رشته هنری

سقف شهریه به ریال

سقفپ شهریه به ریال

سقف شهریه به ریال

مدت زمان هر جلسه

درجه یک

درجه ۲

درجه ۳

——-

موسیقی

۸۵۰۰۰۰

۷۵۰۰۰۰

۶۵۰۰۰۰

۳۰  دقیقه

تجسمی

۶۰۰۰۰۰

۵۰۰۰۰۰

۴۰۰۰۰۰

۲ ساعت

هنرهای سنتی

۶۰۰۰۰۰

۵۰۰۰۰۰

۴۰۰۰۰۰

۲ ساعت

نمایشی

۶۰۰۰۰۰

۵۰۰۰۰۰

۴۰۰۰۰۰

۲ ساعت

خوشنویسی

۵۰۰۰۰۰

۴۰۰۰۰۰

۳۵۰۰۰۰

۲ ساعت