رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان خبر داد

کاهش بار بستری بیماران کرونایی در گلستان/ تمامی کادر درمان واکسینه شدند

فاضل از کاهش بار بستری بیماران کرونایی در گلستان خبر داد و گفت: در حال حاضر ۵۳۹ بیمار کرونایی در مراکز درمانی استان گلستان بستری هستند.

به گزارش ساجد خبر، عبدالرضا فاضل ظهر امروز (شنبه ۱۱ اردیبهشت) در ستاد استانی پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا اظهار کرد: در بسیاری از استان های کشور موج بیماری کرونا روند رو به کاهشی دارد و در استان گلستان نیز اینگونه است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان ادامه داد: در حال حاضر ۵۳۹ بیمار کرونایی در مراکز درمانی استان گلستان بستری هستند که تعداد بیماران کرونایی نسبت به هفته گذشته ۱۴۰ نفر کاهش یافته است.

فاضل یادآور شد: ۹۰ بیمار کرونایی در  بخش مراقبت های ویژه قرار دارند و از این تعداد ۳۸ بیمار نیز شرایط تنفس خوبی ندارند و به دستگاه تنفس مصنوعی متصل هستند.

وی به فوت ۴۰ نفر در طول یک هفته گذشته اشاره کرد و گفت: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته ۶ نفر بر اثر کرونا جانباختند که به صورت میانگین در یک هفته گذشته بالغ بر پنج نفر بر اثر کرونا روزانه در استان گلستان جان باختند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان با بیان اینکه استان گلستان به سمت وضعیت نارنجی پیش می رود، ابراز داشت: شهرهای گالیکش، مینودشت و گرگان در حال حاضر در وضعیت قرمز قرار دارند و مابقی شهرها در وضعیت نارنجی و زرد هستند.

فاضل بیان کرد: در نوبت اول ۱۶ هزار و ۷۵۹ نفر و در فاز دوم پنج هزار و ۶۶۶ نفر واکسیناسیون کرونا شدند و واکسیناسیون کرونای کادر درمان استان گلستان به صورت ۱۰۰ درصد انجام شده است و همه افرادی که در حوزه درمان فعالیت داشتند چه نیروی درمانی و پشتیبانی واکسینه شدند.

وی گفت: در حال حاضر ۸۱۶ نفر از کادر درمانی، ۳۰۰ نفر پاکبان، ۸۹۴ نفر افراد سالمند بالای ۸۰ سال واکسینه شدند و همچنین واکسیناسیون کادر درمان در بخش بیمارستان خصوصی اتفاق افتاده است.