نخستین مرکز تکثیر و پرورش دام سبک نژاد «رومن» در گلستان افتتاح شد

اولین مرکز تکثیر و پرورش دام سبک نژاد «رومن» با مشارکت و سرمایه‌گذاری اوقاف و امور خیریه و از محل موقوفه میرسعداله ایلخانی در گرگان افتتاح شد.

به گزارش ساجد خبر، این مرکز شنبه‌شب با حضور حجت‌الاسلام مهدی خاموشی، رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور و علی‌محمد زنگانه استاندار گلستان و جمعی از مسوولان استانی به بهره‌برداری رسید.

استاندار گلستان در حاشیه این مراسم در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: با درایت رییس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، تفاهم‌نامه‌های استانداری با این سازمان در حال اجرا است.

علی‌محمد زنگانه با بیان اینکه اوقاف و امور خیریه کشور پیش از این در حوزه دام سنگین حضور قوی و فعالی داشت، تصریح کرد: با افتتاح این مرکز تفاهم‌نامه ما با اوقاف و امور خیریه در پرورش دام سبک نیز محقق شده است.

وی با بیان اینکه تامین ۳۶ روز از امنیت غذایی کشور بر عهده گلستان قرار دارد، یادآور شد: براساس توافق‌ انجام‌شده با سازمان اوقاف و امور خیریه در حوزه آبزی‌پروری نیز اقدامات خوبی در گلستان انجام می‌شود.

رییس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور نیز در حاشیه این مراسم اظهار کرد: از سال گذشته تفاهم‌نامه‌ای بین سازمان اوقاف و امور خیریه با استانداری گلستان به منظور مولدسازی وقف در برخی بخش‌ها منعقد شد.

حجت‌الاسلام مهدی خاموشی با بیان اینکه یکی از برنامه‌های ما برای مولدسازی وقف، توسعه دام سبک صنعتی رومن بود، تاکید کرد: امیدوارم نژاد رومن با توجه به وضعیت مطلوب خوراک دام در گلستان رشد خوبی داشته باشد تا ضمن توسعه این مرکز به تامین امنیت غذایی کمک کند.