رییس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور خبرداد؛

توسعه دام سبک صنعتی رومن در گلستان

رییس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: طی تفاهم نامه ای که با استانداری گلستان انعقاد شد توسعه دام سبک صنعتی رومن در استان از مهمترین برنامه محسوب می شود.

به گزارش ساجد خبر، حجت الاسلام سید مهدی خاموشی در حاشیه آئین افتتاحیه نخستین مرکز تکثیر و پرورش دام سبک نژاد رومن در جمع خبرنگاران از انعقاد تفاهم نامه اوقاف با استانداری گلستان طی سال گذشته در استان خبر داد و اظهار کرد: در پی این تفاهم نامه قرار شد استانداری در برخی از موارد چون مولد سازی و وقف به صورت فعال ورود کند.

وی افزود: توسعه دام سبک صنعتی رومن یکی از مباحثی است که در این تفاهم نامه ذکر شده است.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با اشاره به اینکه با توسعه این نژاد از دام، میزان تأثیر گذاری امنیت غذایی را در منطقه شاهد خواهیم بود، گفت: این نژاد با توان تکثیر دوقلو زایی و زایش‌های بالایی که نسبت به دام سنتی دارد می‌تواند یک مجموعه نمونه‌ای به عنوان مجموعه مادر شناخته شود.

بازدید از سایت پرورش میگو در گمیشان، بازدید از دو پهنه واقع در سایت پرورش ماهی در قفس آشوراده، افتتاح مرکز تکثیر و پرورش دام سبک نژاد رومن با سرمایه گذاری موقوفه میر سعدالله ایلخانی در گرگان، بازدید از مرکز دامپروری مهر ماندگار در شهرستان آق قلا از برنامه‌های رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در گلستان است.