صندوق سرمایه‌گذاری گلستان به مرحله عضوگیری رسیده است

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی گلستان به راه‌اندازی صندوق سرمایه‌گذاری در استان اشاره کرد و گفت: مقدمات اجرایی صندوق سرمایه‌گذاری در حال انجام است و در حال عضوگیری هستیم.

به گزارش ساجد خبر، روح‌الله صلبی اظهار کرد: با دوراندیشی استاندار گلستان راه‌اندازی این صندوق در دستور کار قرار گرفت که در گام اول هیات موسس ۹ نفره تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه برنامه ما ثبت این صندوق در بورس اوراق بهادار است، افزود: اگر از ۱۰۰ هزار نفر نیروی اداری در دستگاه‌های اجرایی و نهادهای نظامی و انتظامی و نهادهای غیردولتی گلستان، ۵۰ هزار نفر هم در این صندوق سرمایه‌گذاری مشارکت کنند و به ازای هر نفر ۵۰ میلیون ریال وارد این سیستم شود سرمایه این صندوق به ۲ و نیم همت افزایش می‌یابد.

به گفته مدیرکل امور اقتصادی و دارایی گلستان؛ صندوق سرمایه‌گذاری گلستان می‌تواند به بسیاری از چالش‌ها، معضلات و اولویت‌های گلستان در حوزه‌های مختلف از جمله مسکن پایان دهد.

صلبی با اشاره به اینکه گلستان رتبه دوم کشور را در حوزه روستانشین دارد، تاکید کرد: اگر به دنبال مشارکت مردم برای تحقق شعار سال هستیم باید از تمامی ظرفیت‌ها استفاده کنیم.

وی اضافه کرد: یکی از ظرفیت‌های گلستان در حوزه روستایی، استفاده از املاک بلااستفاده و متروکه در روستاها و واگذاری آن به میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است تا در حوزه گردشگری به کارگیری شوند.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی گلستان متذکر شد: در حال حاضر استان گلستان شهرک‌های صنعتی دولتی دارد اما از شهرک‌های صنعتی خصوصی نیز استقبال می‌کنیم و توصیه ما به مدیران همراهی با سرمایه‌گذاران این بخش است.

صلبی اضافه کرد:پیشنهاد ما این است که شهرک‌های صنعتی در حوزه سرمایه‌گذاری خارجی به نام سرمایه‌گذاران نامگذاری شود.