ارتفاع برف در گلستان به ۴۰ سانتی‌متر رسید

مدیرکل هواشناسی گلستان گفت: همزمان با اوج فعالیت سامانه بارشی در روز گذشته، ۴۰ سانتی‌متر برف در ارتفاعات حاجی‌آباد کردکوی به زمین نشست و ۸۹ میلی‌متر باران در توسکاچال مینودشت بارید.

به گزارش ساجد خبر، امان‌محمد کمالی اظهار کرد: پیش از ظهر روز گذشته بارش‌های بسیار خوب و موثری در گلستان آغاز شد و تا بامداد امروز ادامه داشت که تاثیر مثبتی بر کشاورزی استان دارد.

وی افزود: بیشترین بارندگی در این مدت مربوط به حوزه مینودشت ایستگاه باران‌ سنجی توسکاچال به میزان ۸۹ میلی‌متر بود و بعد از آن فارسیان فرنگ گالیکش با ۸۷ میلی‌متر، محمدآباد کتول با ۸۰ میلی متر، ارتفاعات رامیان با ۷۰ میلی متر و فاضل آباد با ۶۴ میلی‌متر در جایگاه‌های بعدی قرار دارند.

مدیرکل هواشناسی گلستان گفت: همچنین در این مدت برف در ارتفاعات بالای هزار و ۳۰۰ متر استان بارید و ارتفاع برف در حاجی آباد کردکوی به ۴۰ سانتی‌متر، افراتخته علی‌آبادکتول به ۱۷ سانتی‌متر و خوش ییلاق به ۱۲ سانتی متر رسید.

کمالی ادامه داد: از فردا دوشنبه دمای هوا روند افزایشی خواهد داشت و وزش باد به نسبت شدید جنوبی در ارتفاعات مناطق شرقی استان گلستان پیش بینی می‌شود.

وی افزود: بر اساس خروجی مدل‌های هواشناسی از اواخر وقت چهارشنبه تا روز پنجشنبه هفته جاری سامانه بارشی جدید به استان نفوذ خواهد کرد.