ساخت پنج هزار واحد مسکونی همزمان با سفر رییس جمهور به گلستان آغاز می‌شود

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان از آغاز عملیات اجرایی ساخت پنج هزار و هفت واحد مسکونی در دور دوم سفر رییس جمهور به این استان خبر داد و گفت: تلاش دولت حل معضل مسکن است.

به گزارش ساجد خبر،  مهدی ملک اظهار کرد: در سفر نخست رییس جمهور به گلستان ۱۱ مصوبه به ادارات زیرمجموعه وزارت راه و شهرسازی تعلق گرفت که اجرای این مصوبات، با نگاه ویژه دولت سیزدهم پیشرفت قابل توجهی داشت.

وی توسعه راه‌ها را یکی از برکات سفر نخست رییس جمهور به گلستان برشمرد و افزود: ۷۰ کیلومتر از محورهای مواصلاتی اصلی استان توسط دستگاه‌های تابعه وزارت راه و شهرسازی در گلستان توسعه، تعریض و آسفالت شد.

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان از بهره‌برداری پروژه تعریض و آسفالت باند جنوبی محور بندرترکمن به آق‌قلا در دور دوم سفر رییس جمهور به گلستان خبر داد و یادآور شد: این پروژه از مطالبات جدی مردم استان و مصوبه دور اول سفر هیات دولت به گلستان بود که با حمایت ویژه دولت و تخصیص اعتبار آماده بهره‌برداری است.

ملک اضافه کرد: برنامه‌ریزی‌های لازم برای آغاز عملیات اجرایی آسفالت باند شمالی محور بندرترکمن به آق‌قلا در حال انجام است.

وی به عملکرد اداره‌کل راه و شهرسازی در حوزه مسکن پرداخت و گفت: در حال حاضر ۴۰ هزار و ۶۶ واحد مسکونی در قالب‌های مختلف، مسکن حمایتی، مسکن خودمالک، مسکن مهر باقیمانده از دولت قبل و مسکن بازآفرینی شهری در سطح استان در حال احداث است.

به گفته مدیرکل راه و شهرسازی گلستان در دور دوم سفر هیات دولت به گلستان، عملیات اجرایی پنج هزار و هفت واحد مسکونی آغاز و هزار و ۸۵۴ واحد افتتاح می‌شود.

ملک با بیان اینکه در دولت مردمی سیزدهم سه هزار و ۶۷۶ واحد مسکونی در محلات هدف بازآفرینی شهری گلستان نوسازی شد، خاطرنشان کرد: این میزان در مقایسه با دولت قبل رشد ۳۰۸ درصدی داشته است.

وی یادآور شد: در دولت سیزدهم سه هزار و ۲۴۱ تن قیر رایگان برای آسفالت معابر خاکی بافت‌های فرسوده شهری استان به شهرداری‌ها واگذار شده که ۶۶۰ درصد بیشتر از مدت مشابه دولت قبل است.