مشاور رئیس جمهور:

ایران در دفاع از مظلوم شیعه و سنی نمی‌شناسد

مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت گفت: جمهوری اسلامی در دفاع از مسلمانان مظلوم، شیعه و سنی نمی‌شناسد و این را در حمایت چند دهه‌ای خود از مردم غزه و فلسطین نشان داده است.

به گزارش ساجد خبر، حجت الاسلام والمسلمین «محمد حاج ابوالقاسم» چهارشنبه شب در مراسم بزرگداشت سی و پنجمین سالگرد رحلت حجت الاسلام شیخ «علی اکبر ابراهیمی» موسس حوزه علمیه منتظریه گنبدکاووس و هفتمین سالگرد تدفین شهید خوشنام در این مدرسه دینی، با اشاره به تلاش هدفمند دشمنان برای ایجاد تفرقه و اختلاف در امت اسلامی، تصریح کرد: امروز علمای شیعه و اهل سنت برای مقابله با این توطئه بایستی از اختلاف پرهیز و عامل به وحدت و انسجام در جامعه باشند.

وی تصریح کرد: اگر حرکت و مرکب عالم دینی عامل وحدت و انسجام در جامعه باشد به فرموده نبی مکرم اسلام (ص)، ارزش آن از خون شهید موثرتر است.

مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت با اشاره به نهضت امام خمینی (ره) و به ثمر رساندن انقلاب اسلامی، گفت: در سایه حرکت این عالم ربانی، فرزندان این سرزمین جان خود را برای حفظ اسلام در مقابله با دشمنان نثار کردند و سردارانی زیادی از جمله حاج قاسم سلیمانی پرورش یافتند که جبهه مقاومت اسلامی به واسطه تلاش این سردار بزرگ سپاه اسلام در منطقه شکل گرفت.

حجت الاسلام و المسلمین حاج ابوالقاسم افزود: امروز رهبر معظم انقلاب نیز شیعه و اهل سنت را در برابر دشمن مشترک بسیج کرده به دنیای اسلام اثبات کرد که جمهوری اسلامی در دفاع از مسلمانان مظلوم، شیعه و سنی نمی‌شناسد و این را در حمایت چند دهه‌ای خود از مردم غزه و فلسطین که بیشتر اهل سنت هستند، نشان داده است.

مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت ادامه داد: رژیم غاصب صهیونیستی که چند دهه قبل و ظرف یک هفته چند قدرت بزرگ اسلامی را شکست داده بود اما امروز با وجود افزایش قدرت، امکانات و تجهیزات نظامی نسبت به گذشته، در مبارزه با یک گروه کوچک اسلامی (حماس) پس از ۲ ماه جنگ، به غلط کردن افتاده است.

وی افزود: امروز همه مردم جهان فهمیدند که رژیم آدمکش صهیونیستی محکوم به شکست قطعی است و این قدرت مقاومت را حرکت و مرکب یک عالم دینی رقم زد که ارزش کار او برتر از خون شهیدان است.

حجت الاسلام و المسلمین حاج ابوالقاسم با گرامیداشت یاد و خاطره شیخ علی اکبر ابراهیمی موسس حوزه علمیه منتظریه گنبدکاووس و نیز شهید خوشنام تدفین شده در این مدرسه دینی، یادآور شد: زحمات و تلاشهای این عالم دینی چه در هدایت حرکت‌های انقلابی مردم علیه رژیم طاغوت و چه در بسیج نیروها جهت اعزام به جبهه‌ها قابل تقدیر است.