مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان:

سرمایه‌گذاری در حوزه آبخیزداری ضروری است

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان نیز گفت: برای این که مشکلات دستگاه‌های خدمات رسان در پیشگیری از خسارت سیلاب در استان کمتر شود، توجه به سرمایه گذاری در حوزه آبخیزداری و آبخوانداری بسیار ضروری است.

به گزارش خبرنگار ساجد خبر، حمید سلامتی اظهار کرد: با توجه به تغییر اقلیم و وجود بیش از ۱۱۰ هزار هکتار زمین‌ شیب‌دار بدون یا پوشش ناچیز گیاهی در استان، باید سرمایه‌گذاری برای کاهش خسارت سیلاب دوچندان شود.

وی یادآور شد: وجود ۱۱۰ هزار هکتار زمین شیب‌دار کم بازده در استان فرصت بسیار مغتنمی برای جهادکشاورزی استان است تا این زمین‌ها را با ایجاد طرح‌های «تراس بندی» و ایجاد باغ‌ها تبدیل به ارزش افزوده برای بهره‌برداران منطقه کرده و از بروز سیلاب و خسارت ناشی از آن ممانعت کند.

وی همچنین از طرح مطالعه یک میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار حوزه آبخیز و آماده برای اجرای طرح‌های آبخیزداری و سرشاخه گیر در راستای خسارت از جمله سیلاب خبر داد و گفت: حمایت از طرح های آبخیزداری و آبخوانداری در حوضه های آبخیز گلستان می‌تواند خسارت سیلاب را کاهش دهد.

سلامتی خاطرنشان کرد: طرح جامع حوضه آبخیز گلستان با هماهنگی هفت دستگاه مرتبط نهایی شده که برای اجرا در یک دوره سه ساله به ۲۳ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

وی شتاب در راه‌اندازی سامانه هشدار سیل و تجهیز مرکز مدیریت بحران گلستان را نیز ضروری دانست.