رئیس کل دادگستری گلستان:

قانون شفافیت مالی انتخاباتی کاندیداهادرانتخابات امسال اجرامی شود

رئیس کل دادگستری گلستان از تمرکز ویژه بر رصد هزینه های انتخاباتی کاندیداها در انتخابات پیش رو خبر داد.

به گزارش ساجد خبر، حیدر آسیابی در سومین جلسه ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخاباتی استان اظهار کرد: قانون شفافیت و نظارت بر تأمین مالی فعالیت‌های انتخاباتی در این انتخابات به صورت خاص در دستور کار قرار گرفته و بناست تکالیف و جرایمی که در راستای این قانون برای نامزدهای انتخاباتی و دستگاه‌های ذیربط ایجاد شده است به طور جدی مورد رصد و نظارت قرار گیرد.

رئیس کل دادگستری گلستان به برگزاری نشست استانی با حضور همه ستادهای پیشگیری شهرستانی در آینده نزدیک اشاره کرد و افزود: در این نشست هماهنگی بین ستادهای شهرستانی استان در موضوعات مربوط به پیشگیری، مقابله و نظارت برای پیشگیری از جرایم و تخلفات و فراهم کردن بستر برای انتخابات سالم را دنبال می‌کنیم.

حمیدرضا بهمنی نژاد رئیس هیئت نظارت بر انتخابات گلستان هم گفت: در مرحله پیش ثبت نام ۹۶۰ نفر در استان متقاضی شدند که مدارک این افراد از سوی سازمان ثبت احوال، فراجا، دادستانی کل کشور، وزارت امور خارجه، سازمان امور استخدامی و وزارت علوم در حال بررسی است.

بهمنی نژاد افزود: از ۲۳ شهریور ماه برای متقاضیانی که توسط این ۶ دستگاه مدارک آنان تأیید شده باشد، از سوی وزارت کشور کد رهگیری ارسال می‌شود.

وی گفت: متقاضیانی که کد رهگیری دریافت می‌کنند برای ثبت نام اصلی انتخابات مجلس شورای اسلامی که از ۲۷ مهر به مدت یک هفته خواهد بود، مجوز دارند.