مدیرکل میراث فرهنگی گلستان:

رسانه ها باید مطالبه گر باشند/ نگاه تخریب گرایانه مطالبه گری نیست

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان گفت: رسانه های استان باید برای توسعه گلستان نقش مطالبه گری داشته باشند.

به گزارش خبرنگار ساجد خبر، محمد جواد ساوری اظهار کرد: گلستان ظرفیت‌های شناخته شده و ناشناخته زیادی برای توسعه دارد که باید توسط رسانه‌ها به مدیران و بخصوص سرمایه گذاران معرفی شود.

وی با اشاره به اینکه رسانه‌ها همواره در تحقق احقاق حقوق مردم گام بر می‌دارند، گفت: بسیاری از مسائل توسعه‌ای استان که همچنان به دلیل برخی اختلاف نظرها و حتی کم کاری‌ها مدام به حاشیه رانده می‌شود، توسط مطالبه گری جدی رسانه‌ها به سرانجام می‌رسد.

وی افزود: قدرتی که برای انجام کارها و کاهش مشکلات مردم در رسانه مهیا است در هیچ نهاد دیگری نیست اما بسیاری از رسانه‌ها از مطالبه گری دور شده و فقط به پوشش اخبار بسنده می‌کنند.

ساوری با بیان اینکه در حوزه گردشگری همه چیز داریم، اما هیچی نداریم، گفت: نه فقط در حوزه گردشگری زیر ساخت ایجاد نکرده‌ایم که از همان ظرفیت‌های موجود هم برای توسعه داشته‌ها استفاده نشده است.

وی ادامه داد: رسانه‌ها می‌توانند با شناسایی قابلیت‌های گردشگری استان و انتشار آن در فضای مجازی به جذب سرمایه گذاران کمک کنند.

ساوری بیان کرد: در حال حاضر برخی نگاه‌های تخریب گرایانه جای نگاه مطالبه گری را در رسانه‌ها گرفته که ضربه زیادی به توسعه استان بخصوص در حوزه گردشگری میزند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اظهار کرد: چنانچه رسانه‌های استان در قالب یک تیم قوی دست در دست هم، چالش‌های استان را بررسی و مطالبه گری کنند بدون شک مسیر توسعه گلستان هموارتر خواهد شد.

وی در خصوص نقش رسانه‌ها در تحقق شعار سال هم گفت: برای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب در نام‌گذاری سال جدید رسالت مهمی بر عهده رسانه‌ها است که با تشریح درست مسائل در بین آحاد جامعه به‌ویژه دولتمردان و مسئولان تحقق این مهم به‌عنوان یک مطالبه ملی و عمومی را فراهم کنند.

ساوری تصریح کرد: رسانه امروز نیازمند آزادی عمل است تا بتواند بدون محدودیت مشکلات متعددی از جمله واحدهای تولیدی کشور، سودهای بانکی، بروکراسی پیچیده و طولانی اداری، موانع نحوه جذب سرمایه گذار و چالش‌های مربوط به امور مالیات، بیمه، صادرات، تأمین مواد اولیه و ارز را به درستی بازگو کرده و دنبال راه حل باشد.

وی بیان کرد: کار رسانه فقط ارائه آمار و تعاریف نیست، بلکه امید آفرینی در راستای استفاده از ظرفیت‌ها و امکانات موجود و انتقاد از کم کاری‌ها است.