معاون بهزیستی گلستان خبر داد؛

تخصیص ۵۰ میلیارد تومان کمک بلاعوض به مسکن مددجویان/ رتبه اول کشور در ساخت مسکن

معاون مشارکت های مردمی، اشتغال و مسکن بهزیستی استان گلستان گفت: تا کنون مبلغ 50 میلیارد تومان به مددجویان بهزیستی تسهیلات بلا عوض مسکن پرداخت شده است.

به گزارش خبرنگار ساجد خبر، علیرضا طاهری صبح امروز در نشست خبری اظهار کرد: مددجویان بهزیستی گلستان علاوه بر دریافت تسهیلات ۱۵۰ میلیون تومانی  بلاعوض مسکن مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان با کارمزد ۴درصد و بازپرداخت ۷ ساله نیز برای ساخت میکن دریافت میکنند.

وی افزود: در ساخت مسکن مددجویان بنیاد میکن نیز مشارکت دارد و هزینه نقشه های ساختمانی که رقمی قابل توجه است توسط بیناد مسکن برای این مددجویان انجام می شود.

طاهری افزود: سال گذته تعهد استان برای ساخت مسکن مددجویان بهزیستی ۳۵۰ واحد بود که به ۹۵۹ واحد رسیده است و ۳ برابر تعهدی که به ما واگذار شده بود  ساخت مسکن را انجام دادیم.

وی ادامه داد: امسال نیز  ساخت ۸۵۵ واحد از تعهدات این اداره کل ایا که تا کنون ۳۲۳ واحد در دست ساخت قرار گرفته است.

طاهری بین کرد:  تا کنون ۳۱ واحد مسکن نیز برای ایتام نیز اختصاص داده شه است و در بحث نهضت ملی مسکن هم یکهزار و ۶۹۱  نفر در سامانه ثبت نام کرده اند که در حال پیگیری است.

وی با بیان اینکه گلستان رتبه اول کشور را در بحث ساخت مسمن مددجویان را دارا است، گفت: گلستان در کنار استانهای بزرگی چون تهران، فارس و خراسان رضوی  رتبه برتر ساخت مسکن مددجویان را دارد.

طاهری در ادامه بیان کرد: تعهد اشتغال امسال بهزیستی در کشور یکهزار  و ۲۵۶ نفر است که تعهد گلستان از این رقم ۷۰۰ نفر  می باشد.

وی افزود: بهزیستی مشوق های زیادی را برای بکار گیری مددجویان و بخصوص معلولان این سازمان برای کارفرمایان در نظر گرفته از نمونه آن میتوان به اعطای تسهیلات کم بهره و پرداخت بیمه مددجوی شاغل  به مدت ۳۰ سال اشاره کرد و کارفرمایان در قبال بکار گیری معلولان نیز تسهیلات ۱۵۰ میلیون تومانی با کارمزد ۴درصد و چرداهت ۷ ساله دریافت کنند.