مدیر کل بهزیستی گلستان:

افزایش مسمتری ها در دولت سیزدهم/ کمبودی برای وسایل توانبخشی نداریم

مدیر کل بهزیستی استان گلستان گفت: با حمایت دولت سیزدهم مستمری مددجویان بهزیستی افزایش چشمگیری داشته است.

به گزارش خبرنگار ساجد خبر، عارف کیانی امروز در نشست خبری اظهار کرد: سال ۱۴۰۰ مستمری هر فرد مدد جو مبلغ ۲۵۰ هزار تومان بود که در سال گذشته به ۵۴۵ هزار تومان و امسال به ۶۵۷ هزار تومان رسیده ا

وی افزود: مستمری بگیران این سازمان از سال ۱۴۰۰ با تعداد ۳۶ هزار نفر امسال به ۵۱ هزار و ۹۷۵ رسیده است.

کیانی کیانی گفت: در سال گذشته حق پرستاری برای مددجویان ضایعه نخاعی یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بود که امسال این رقم به ۳۲ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان افزایش پیدا کرده است.

وی ادامه داد: در رابطه با افزایش سرانه سرپرستان خانوار نیز این رقم برای خانواده های ۵ نفره ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان و برای ۵ نفر به بالا ۴و نیم میلیون تومان است که این رقم در سال سال های گذشته ۷۰۰ هزار تومان بود.

کیانی بیان کرد: این اداره کل برای تامین نیاز مددجویان به وسایل توانبخشی هیچ کونه کمبودی ندارد و همه انبارها برای دریافت وسالی چون ویلچر، عصا، وسایل کمک توانبخشی و بهداشتی پر شده است.

وی افزود: خرید وسایل توانبخشی و مورد نیاز مددجویان این نهاد حمایتی از ۵ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان به ۱۱ میلیارد تومان رسیده است به طوری فقط ۲ میلیارد تومان سمعک خریداری شده که در گشذته همیشه کمبود شمنعک مشکلات زیادی را برای مددجویان به بار می آورد.

کیانی گفت: تمام تلاش ما در این نهاد حمایتی این است که دغدغه مددجویان را کم کنیم

وی افزود: سال قبل ۱۶ کمیسیون در سطح استان تشکیل شده است و در بخش ماده ۱۶ نیز پیشرفت های خوبی را برای ساخت مراکز ماده ۱۶ از ظرفیت ۱۰۰ نفر به ۸۰۰ نفر در شهرهای گرگان و گنبد خواهیم رساند.

کیانی گفت: ۴۰ کمپ ماده نیز در استان وجود دارد که خدمات ارائه میدهد و نزدیک به ۹۰ مرکز مشاوره هم در استان فعال است .

به گفته مدیر کل بهزیشتی با توجه به اینکه استان گسلان ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر جمیعت ۳۷ هزار معلول و گلستان با جمیعت ۲میلیون و ۲۰ هزار نفری ۴۵ هزار معلول دارد.

وی افزود: تمامی آزمایش های ژنتیک برای مددجویان این سازمان رایگان و برای افراد کم بضاعت نیم بها است.