نقص شبکه آب ۲۲ روستای مرزی و شهر اینچه برون رفع شد

مدیر امور آب و فاضلاب گنبدکاووس گفت: عملیات رفع نقص ایستگاه‌های پمپاژ درگیر سیلاب در ۲۲ روستای مرزی و شهر اینچه برون واقع در شمال شهرستان با اعزام نیرو به محل انجام شد و تا ۴۸ ساعت آینده مشکلات قطعی آب در این مناطق به طور کامل برطرف و آب پایدار در شبکه و خطوط انتقال جریان پیدا می‌کند.

به گزارش ساجد خبر، حسین سعیدی اظهار کرد: بر اثر بارندگی‌ شدید طی ۲ روز اخیر و جریان یافتن سیلاب، وضعیت تاسیسات آبی گنبدکاووس در سه ایستگاه‌ پمپاژ کال ماسان، قره ماخر و اگری بوغاز بحرانی و یک کیلومتر از خطوط انتقال آب آشامیدنی روستاهای مرزی و حوضچه‌های بنتی شهرستان دچار آب شستگی شد.

وی افزود: در نتیجه آب آشامیدنی۲۲ روستای مرزی و شهر اینچه برون قطع شد که سه تیم از نیروهای آب و فاضلاب با حضور در تاسیسات و خطوط درگیر سیلاب در کمتر ۱۲ ساعت عملیات رفع نقص را انجام دادند اما به دلیل طولانی بودن مسیر خطوط انتقال و لزوم هواگیری، پایداری جریان آب در شبکه به حدود ۴۸ ساعت زمان نیاز دارد.

به گفته مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گلستان، مطابق برآوردهای اولیه براثر بارش باران طی ۴۸ ساعت گذشته و قطع ارتباط ۲ نقطه از راه‌های حوزه استحفاظی گنبد کاووس، ۳۰۰ میلیارد ریال خسارت به جاده‌های این شهرستان مرزی وارد شد.

وی افزود: با تلاش‌های انجام شده هم‌اینک یکی از ۲ نقطه آسیب دیده به صورت موقت بازگشایی شده است ضمن ترمیم قسمت آسیب دیده در ۱۰ کیلومتر بالاتر از نقطه نخست یعنی جاده «داشلی برون» به مراوه‌تپه زمان‌بر خواهد بود.

رییس اداره هواشناسی گنبدکاووس با اشاره به بارش هفت تا ۱۵۶ میلی‌متر باران طی ۷۲ ساعت گذشته در برخی مناطق این شهرستان از جمله بخش مرزی «داشلی برون» گفت: این میزان بارش طی ۱۸ سال گذشته در این منطقه کم سابقه بود.

منصور فرشاد اظهارداشت: بارش باران در ۲ نقطه «داشلی برون» با ۱۳۹.۴ میلی‌متر و «قره ماخر» با ۱۵۵.۹ میلی‌متر بالاترین میزان بارش طی مدت اشاره شده در استان گلستان بود.