مدیرکل تعاون گلستان:

۳۶۴ تشکل کارگری و کارفرمایی در استان وجود دارد

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان گفت: ۳۶۴ تشکل کارگری و کارفرمایی در استان وجود دارد و تلاش می‌کنیم که این تشکل‌ها به بیش از ۴۰۰ مورد برسد.

به گزارش ساجد خبر، حسینعلی خواجه‌مظفری  در دیدار با استاندار گلستان اظهار کرد: ۲۸۰ هزار و ۳۷۰ هزار کارگر بیمه‌شده در استان وجود دارد که این کارگران در ۴۶ هزار و ۳۶۴ کارگاه ساماندهی و مشغول فعالیت هستند.

وی افزود: ۲۸۰ هزار و ۳۷۰ هزار کارگر بیمه‌شده در استان وجود دارد که این کارگران در ۴۶ هزار و ۳۶۴ کارگاه ساماندهی و مشغول فعالیت هستند.

خواجه‌مظفری به اختصاص سهمیه ۵۰ هزار نفری در کشور برای بیمه بیکاری ارزان‌قیمت کارگران ساختمانی اشاره کرد و توضیح داد: سه هزار و ۲۰۰ نفر از کارگران ساختمانی در گلستان در نوبت دریافت بیمه بیکاری ارزان‌قیمت هستند و هزار و ۴۰۰ نفر نیز شناسایی شدند که با احتساب آن تعداد کارگران برای دریافت این حمایت قابل‌توجه خواهد بود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان از کاهش ۲۱ درصدی اخراج کارگران در سال ۱۴۰۱ نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۰ خبر داد و بیان کرد: هئیت‌های صلح و سازش در کاهش اختلافات بین کارگران و کارفرمایان کمک می‌کند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان با بیان اینکه تلاش ما افزایش نظارت‌ها برای جلوگیری از حوادث ناشی از کار است، اضافه کرد: سال گذشته ۱۴۱ مورد حادثه ناشی از کار در گلستان به وقوع پیوست که نسبت به سال ۱۴۰۰ حدود ۲۴ درصد کاهش داشته است.

وی میانگین مدت رسیدگی پرونده‌های کارگری و کارفرمایی در سال ۱۴۰۰ را بیش از ۵۶ روز اعلام کرد و گفت: تلاش ما این است که در سال جاری مدت رسیدگی به پرونده‌ها به ۳۴ روز کاهش یابد.

به گفته خواجه مظفری، ۲۵۰ برنامه به مناسبت هفته کار و کارگر با همکاری تشکل‌های کارگری و کارفرمایی در گلستان برگزار شد.