استاندار گلستان:

مجوز ایجاد دهکده لجستیک در منطقه آزاد اینچه برون/استفاده از ظرفیت سرمایه گذاران چینی

استاندار گلستان گفت: ما آماده همکاری در زمینه‌های مختلف علاقه مندی هیات چینی هستیم و البته با توجه به ظرفیت نهضت ملی مسکن سرمایه گذاران چینی می‌توانند در زمینه ساخت مسکن نیز در گلستان سرمایه گذاری کنند.

به گزارش ساجد خبر، علی محمد زنگانه ظهر امروز در جلسه با هیات اقتصادی تجاری چینی اظهار کرد: آمادگی داریم همکاری تجاری و اقتصادی را با هیات چینی بر اساس علاقه مندی های آنها داشته باشیم.

استاندار گلستان افزود: کریدور شمال به جنوب که اینچه برون را به بندرعباس متصل می‌کند مسیر فعلی را از هشت روز به چهار کاهش می‌دهد و مسیر ۶۶۰ کیلومتری آن با پیش بینی سرمایه گذاری یک میلیارد دلاری، فرصتی است که هیات چینی می‌تواند از آن استفاده کند.

وی گفت: در واقع این مسیر ریلی که می‌تواند بارهای سرگردان در شمال را به جنوب و آب‌های آزاد منتقل کند، حلقه مفقوده راه آهن ایران_ ترکمنستان_ قزاقستان است.

زنگانه تاکید کرد: بر اساس نگاه دولت چین و احیای مسیر جاده ابریشم، این مسیر ریلی می‌تواند تسهیل گر اقدامات باشد.

وی گفت: ما آماده همکاری در زمینه‌های مختلف علاقه مندی هیات چینی هستیم و البته با توجه به ظرفیت نهضت ملی مسکن سرمایه گذاران چینی می‌توانند در زمینه ساخت مسکن نیز در گلستان سرمایه گذاری کنند.

وی ادامه داد: مجوز ایجاد دهکده لجستیک در منطقه آزاد اینچه برون گلستان از وزارت راه و شهرسازی اخذ شده و می‌توانیم از ظرفیت تولیدکنندگان و تجار چینی در این حوزه نیز استفاده کنیم.

استاندار گلستان با تشریح ظرفیت‌های استان تصریح کرد: دیوار دفاعی گرگان به طول ۲۰۰ کیلومتر پس از دیوار چین طولانی‌ترین دیوار دفاعی دنیاست و یکی از ظرفیت‌های باستانی و گردشگری می‌باشد که می‌تواند ظرفیتی برای سرمایه گذاری محسوب شود و ما از آن استقبال می‌کنیم.