اجتماع بزرگ ۳۰۰۰ نفری هلال احمری ها در گلستان

در صد و یکمین سالگرد تاسیس هلال احمر، اجتماع بزرگ سه هزار نفری خانوداه هلال احمر گلستان همزمان با اجتماع ۱۰۱ هزار نفری سراسر کشور برگزار شد.

به گزارش ساجد خبر،  در روز جهانی صلیب سرخ و صد و یکمین سالگرد تاسیس هلال احمر، اجتماع بزرگ سه هزار نفری خانوداه هلال احمر گلستان همزمان با اجتماع ۱۰۱ هزار نفری سراسر کشور برگزار شد.

رئیس جمعیت هلال احمر گلستان در این آیین اظهارکرد: شعار هفته هلال احمر، «هلال؛ نشان امید» نامگذاری شده به واقع در حوادث و بحران ها امدادگران هلال احمر به چشم دیده و با تمام وجود لمس کرده اند که نور امید در جان گرفتاران در حوادث تازه می شود.

قاسم غریب آبادی افزود: باید این خبر خوش را اعلام کنیم که به زودی پروژه مسکن کارکنان و امدادگران فعال استان کلنگ زنی خواهد شد، در ملک بویه که پس از سال ها به جمعیت هلال احمر گلستان بازگردانده شده است مقدمات احداث مسکن آماده شده و به زودی کلنگ آغاز ساخت مسکن برای کارکنان و امدادگران فعال به عنوان اولین استان بر زمین خواهد خورد و این کار بزرگی بود که با حمایت دوستداران شما در جمعیت هلال احمر کشور و استان گلستان محقق شده است.

غریب آبادی تصریح کرد: استان گلستان در یک سال اخیر موفقیت و افتخارات بزرگی کسب کرده و امسال شاهد ثمر دادن زحمات و تلاش های شبانه روزی مجموعه همکاران، و اعضای داوطلب هستیم. یکسال پیش قول دادیم شرایط استفاده جوانان از سالن های ورزشی را فراهم کنیم و امروز این امر محقق شده و همه جوانان عضو هلال احمر استان می توانند به صورت رایگان از زمین چمن و سالن های ورزشی تحت اختیار جمعیت هلال احمر استان استفاده کنند.

وی بیانکرد: کارخانه روغن زیتون بندرگز با حمایت دکتر کولیوند به مالکیت استان گلستان در آمده است، تجمیع ساختمان های ستادی با هدف تکریم ارباب رجوع کار بزرگ و مهمی است که به زودی انجام خواهد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر گلستان هم در اجتماع بزرگ هلال احمری ها گفت: پبامبر گرامی اسلام می فرماید: «مَنْ سَمِعَ رجلا ینادی یا لَلْمُسْلِمینَ فَلَمْ یجِبْهُ فَلَیسَ بِمُسْلِمٍ» هرکس بشنود صدای انسانی را که فریاد می‌‏کند: «یا لَلْمُسْلِمینَ» ای مسلمانان به فریاد من برسید، و او را کمک نکند، مسلمان نیست.»

حجت الاسلام یعقوب مهدوی افزود: زحمات امدادگران، نجاتگران، جوانان و داوطلبان هلال احمر در سیل، زلزله، جاده ها، ایام کرونا و موقعیت های مختلف برای کمک و نجات مردم تلاش می کنند جای قدردانی دارد.

همچنین در این اجتماع بزرگ خانواده هلال احمر گلستان، عیسی پایین محلی فرماندار شهرستان گرگان با افتخار لباس داوطلبی هلال احمر را به تن کرد و عضو داوطلب جمعیت هلال احمر شد.