رئیس دانشگاه علوم پزشکی گستان:

بهره برداری از ۷۰۰ میلیارد ریال طرح بهداشتی در گلستان

رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: برای هفته سلامت سال جاری ۷۰۰ میلیارد ریال طرح بهداشتی در این استان آماده افتتاح و بهره‌برداری است.

به گزارش ساجد خبر، سعید گل‌فیروزی دیروز در نماز جمعه گرگان اظهار کرد: البته با توجه به در پیش بودن سفر رییس جمهور به گلستان برخی از این طرح‌ها در آن سفر افتتاح می‌شود.

وی بیان کرد: امروز در قالب آن طرح‌ها شاهد افتتاح و راه‌اندازی سی تی اسکن بیمارستان حضرت معصومه (س) شهرستان آزادشهر با حضور استاندار گلستان به عنوان نماینده عالی دولت در این استان بودیم.

گل‌فیروزی خاطرنشان کرد: پروژه‌های راه‌اندازی سی تی اسکن نیز برای شهرستان‌های مراوه‌تپه، علی‌آباد کتول و آق‌قلا نیز پیش‌بینی شده که در سفر رییس جمهور مورد افتتاح قرار خواهد گرفت.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: همچنین برای هفته سلامت شاهد آغاز عملیات احداث ۱۲ پروژه در قالب مراکز جامع سلامت و خانه‌های بهداشت خواهیم بود، که این پروژه‌ها هم همزمان با سفر رییس جمهور کلنگ‌زنی می‌شود.

گل‌فیروزی در ادامه به روز شمار هفته سلامت و نواختن زنگ سلامت در مدارس استان اشاره کرد و افزود: اولویت ما در شرایطی که در مرحله کنترل و مدیریت کرونا هستیم، بیماری‌های غیرواگیر همچون دیابت و فشار خون بوده که سبب افزایش سکته‌های مغزی و قلبی شده است.

وی با بیان این که سن سکته مغزی در کشور با ۱۰ سال کاهش به ۵۵ سال رسیده، تاکید کرد: نیاز است تا مردم مساله تشخیص فشار خون و کنترل آن را جدی گرفته و به مراکز جامع سلامت و خانه‌های بهداشت مراجعه تا در صورت نیاز لازم را انجام دهند.

گل‌فیروزی تصریح کرد: از زمان تاسیس استان تا پیش از شروع کار دولت سیزدهم به مدت ۲۵ سال این استان، تنها یک مرکز جراحی قلب آن هم به صورت دست و پا شکسته در کردکوی داشتیم و بیماران گلستانی به استان‌های دیگر مراجعه می‌کردند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: سال گذشته مرکز جراحی قلب در گرگان تاسیس شده که اکنون در حال تجهیز هستیم و شرایط مرکز جراحی قلب در گنبدکاووس هم به همین صورت است.

گل‌فیروزی اضافه کرد: ساختمان مرکز دولتی ام‌ارآی در گرگان تکمیل شده و در حال تجهیز است که امیدواریم امسال به ارائه خدمت بپردازد.

وی بیان کرد: البته اولین مرکز ام‌ارآی دولتی در گنبدکاووس در حال فعالیت است.

وی خاطرنشان کرد: مرکز آنژیوگرافی کردکوی وارد چرخه خدمت شده و مرکز رادیوتراپی نیز در نیمه اول سال جاری نیز آماده ارائه خدمت خواهد شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: ده‌ها مرکز جامع سلامت و خانه بهداشت در دولت سیزدهم وارد چرخه خدمت و ارائه خدمات شده و تعدادی هم در هفته دولت امسال مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

گل‌فیروزی بر خود مراقبتی به عنوان بهترین راه حل برای جلوگیری از ابتلا به بیماری‌های مختلف تاکید کرد.

شنبه تا جمعه این (۹تا ۱۵ اردیبهشت) به عنوان هفته سلامت نامگذاری شده است.