مدیر کل تعزیرات حکومتی گلستان خبر داد :

نظارت ۱۵۰ اکیپ بر بازار عید گلستان/تشکیل ۳۱۰ پرونده از ابتدای اسفند

مدیر کل تعزیرات حکومتی استان گلستان گفت: تعداد 150 اکیپ از اوایل اسفندماه تا کنون بر بازار های استان در 7 شهرستان نظارت می کنند.

به گزارش خبرنگار ساجد خبر، تقی حسام در آخرین نشست خبری پایان سال در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از اوایل اسفندماه تا به امروز ۸۳۲ بازرسی انجام شده که ددر همن رابطه ۳۱۰ پرونده برای  برهی متخلفان نیز تشکیل شده است.

وی افزود: از ابتدای امسال تا کنون نیز ۱۵ هزار و ۸۱۰ فقره پرونده در حوزه کالا و خدمات در این دستگاه اجرائی تشکیل شده که یکهزار و ۹۳۵ فقره آن مربوط به قاچاق کالا  و ۳ هزار و ۴۸۴ فقره نیز مربوط به لوازم بهداشتی و آرایشی بوده است.

حسام گفت: این پرونده ها نسبت به سال قبل که ۱۴ هزار و ۳۰۰ فقره بوده رشد ۱۶ درصدی داشته است و حوره لوازم آرایشی و یهداشتی بالاترین آمار پرونده های را به خود اختصاص دداده است.

وی بیان کرد: جرمیه پرونده هایی که امسال تشکبل شده ۱۷۱ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان بوده که تعدادی از این پرونده ها هنور مراحل تجدید نظر را طی میکنند و حم قطعی برای آنها صادر نشده است.

مدیر کل تعزیرات حکومتی استان با بیان اینکه این دستگاه اجرائی و قضائی همواره در راستای احقاق حقوق مردم فعالیت میکند ، اظهار کرد: از هیچ تخلفی چشم پوشی نمیکنیم و و جرمیه پرونده هایی با رقم های میلیاردی به دلیل گرگان فروشی و تضییع حقوق مصرف کنندگان نشان از عزم جدی این دستگاه اداری برای احقاق حقوق عامه دارد تا حدی که چندی پیش یکی از شرکت های بزرگ استان به جرم گران فروشی مبلغ ۲۲ میلیارد تومان جریمه شد.

وی افزود: در ۱۱ ماهه امسال نیز ۱۲ هزار و ۲۰۶ فقره پرونده به اجرای احکام وارد شده که ۲۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان برای آنه جریمه صادر شده که ۲ میلیارد و ۹۰۰میلیون تومان بابت حسارت  در حق شاکیان به آنها برگشت داده شده است.

حسام با اشاره به اینکه بسیاری از پرونده های قدیمی وارد سیستم شده اند ، اظهار کرد: سال ها بخش بایگانی از پرونده های تشکیل شده انباشته شده بود که مشکلات زیادی را ایجاد میکرد و با طبقه بندی تعداد ۱۳۰ هزار پرونده برای ۱۶ سال و تحویل آنها به مرکز اسناد ملی کشور حج زیادی از این پرونده ها از بایگانی کاغذی خارج و سیستمی شد.

به گفته وی در حال حاضر تعداد ۱۶ قاضی  در ادارت تعزیرات حکومتی استان کار قضاوت بر پرونده ها را برعهده دارند که ۴ تفر از آنها امسال جذب شده اند.

مدیر کل تعزیرات حکومتی عنوان کرد که از ابتدای اسفندماه تا کنون فروشندگان پوشاک بیشترین پرونده های تخلفی در فروش را نسبت به دیگر صنوف به خود اختصاص داده اند.