معاون دادستان کشور خبرداد؛

عزم قوه قضائیه برای کمک به رفع موانع تولید/بازگشت ۷۴ شرکت در گلستان به چرخه تولید

معاون قضایی دادستان کل کشور با تاکید بر عزم قوه قضائیه برای کمک به رفع موانع تولید گفت: از دو جهت برای رفع موانع تولید در محاکم تلاش می‌کنیم و آن این که اگر پرونده‌ای داشته باشند در کوتاه‌ترین زمان ممکن رسیدگی شود و از طرفی رسیدگی به نحوی انجام شود که سبب توقف این شرکت‌ها نشود.

به گزارش خبرنگار ساجد خبر، علی جمادی عصر دوشنبه در جمع فعالان بخش تولید استان گلستان در گرگان، اظهار کرد: در استان گلستان اقدامات خوبی از سوی رئیس کل دادگستری و دادستان مرکز استان انجام شده که در نتیجه این اقدامات و پیگیری‌ها، ۷۴ شرکت که تعطیل بودند امسال به چرخه تولید بازگشتند و بیشتر از ۳۰۰ شرکتی که موانعی سد راه ادامه تولیدشان شده بود با مکاتبات دستگاه قضائی برای رفع آن اقدام شده است.

وی گفت: طولانی بودن زمان صدور مجوزها هم از دیگر مشکلات گریبان گیر واحدهای تولیدی کشور است در برخی موارد عملکرد این واحدها وابسته به این مجوزها بود که با پیگیری دستگاه قضائی، مجوزها صادر شد.

جمادی ادامه داد: بخشی از مشکلات این واحدها هم در دستگاه اجرایی و یا دستگاه‌های زیرمجموعه قوه قضائیه در ارتباط با اسناد مالکیت واحدهای تولیدی بود که خوشبختانه در این بخش هم مساعدت و مشکل رفع شد.

وی گفت: ۵۲۰ واحد تولیدی تعطیل در نیمه نخست امسال با تلاش و پیگیری‌های دستگاه قضائی احیا شد.

معاون قضائی دادستان کل کشور افزود: بیشترین مشکل این واحدهای تولیدی مسائل بانکی بود و برخی از آن‌ها در این رابطه پرونده قضائی هم داشتند که با ورود دستگاه قضائی این پرونده‌ها از طریق مصالحه بین بانک و واحدهای تولیدی حل شد.