رئیس پلیس راه گلستان:

راکبان موتور و عابران در صدر جان باختگان/ اجرای طرح نوروزی از ۲۴ اسفند

رئیس پلیس راه استان گلستان گفت: راکبان موتور سیکلت و عابران پیاده در صدر جان باختگان حوادث جاده ای قرار دارند به طوری که امسال تعداد 120 راکب و 533 عابر جان خود را در راه های استان از دست داده اند.

به گزارش خبرنگار ساجد خبر، محمود شهرکی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: بیش از ۵۰ درصد تصادفات جاده ای به عابران و راکبان موتورها اختصاص دارد.

وی افزود: کامیونها، کامیونت ها، وانت ها، تاکسی ها، تریلی ها، اتوبوس ها و مینی بوس ها به ترتیت از جمله خودروهایی هستند که در بسیاری از موارد بخش زیادی از حوادث را به خود اختصاص داده اند.

شهرکی افزود: سنین کودکی تا ۱۸ سالگی ۱۴درصد، ۱۸ تا ۲۵ سالگی ۱۱درصد، ۲۵ تا ۳۵ سالگی ۲۱درصد ، ۳۵ تا ۴۵ سالگی ۲۰درصد، ۴۵ تا ۵۵ سالگی ۱۰درصد و ۵۵ سالگی به بالا ۲۴درصد متوفیان حوادث جاده ای در استان را تشکیل می دهند.

وی گفت: بیشترین عامل تصادفات جاده ای استفاده از تلفن همراه، خواب آلودگی، عدم توجه به جلو، رعایت نکردن حق تقدم راه های فرعی به اصلی و تخطی از سرعت مطمئنه است.

شهرکی از محور علی آباد به آزادشهر با ۲۲ جان باخته، گرگان به کردکوی با ۲۲ جان باخته، گرگان به فاضل آباد با ۱۸ جان باخته، مینودشت به آزاد شهر با ۱۴ جان باخته ، آق قلا به بندرترکمن با ۱۱ جان باخته و یساقی به بندر ترکمن با ۱۱ جان باخته به عنوان پرتصادف ترین محورها عنوان کرد.

وی افزود: طرح نورزی پلیس راه از ۲۴ اسفند شروع و تا پایان روز ۱۵ فروردین ۱۴۰۲ ادامه دارد و تمامی نیروها در آماده باش کامل به سر می برند.

شهرکی اظهار کرد: در حال تعداد ۴۲ دوربین سرهت سنج در استان نصب است که تعداد ۶ دیتگاه معیوب  است و باید بهینه سازی شوند و تعداد ۳۱ دوربین نظارتی هم تردد رانندگان را ثبت میکنند.

به گقته وی ۳۰۸ یزرگراه در کشور وجود دارد که فقط یک درصد آن در استان گلستان به رانندگان خدمات می دهد و بالاترین آمار تصادفات در راه های فرعی استان

اتفاق افتاده است.